חצי שנה למלחמת רוסיה-אוקראינה: נינו אבסדזה, לשעבר חברת כנסת ופרשנית לענייני רוסיה, שוחחה הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחסה ללחימה המתמשכת. "בהחלט המלחמה הזו הופכת ויש לה פוטנציאל להפוך בעתיד למשהו, אני לא מאחלת להם את זה, אבל משהו בלתי נגמר שיכול להימשך שנים רבות", הכריזה בפתח השיחה.

"אל תסכנו את חייכם": אזהרתו המפורשת של שגריר אוקראינה בישראל

אבסדזה הגדירה את המצב הנוכחי בין שני הצדדים כמהפך: "האוקראינים תוקפים מצד אחד, אבל הם לא סתם תוקפים את רוסיה, אלא את השטח שהוא על פי כל הקהילה הבינלאומית שייך לאוקראינה, אממה רוסיה סיפחה את השטח הזה, ליתר דיוק הייתה הסתפחות מרצון, ברוסיה קראו לזה חזרה הביתה. על פי החוקים הרוסים זה רוסיה".

רכב רוסי שננטש במהלך הקרבות באזור חרקוב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Sofiia Gatilova TPX IMAGES OF THE DAY/File Photo)
רכב רוסי שננטש במהלך הקרבות באזור חרקוב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Sofiia Gatilova TPX IMAGES OF THE DAY/File Photo)

עוד טענה כי "האוקראינים שבאמת סובלים מהמלחמה חצי שנה, למדו לתת תשובות. המהפך השני שהם עושים, הוא לא בעוד מקום שכעת נמצא צבא רוסיה במקומות שהם כובשים, אלא בפדרציה רוסית. הקהל הבינלאומי לא מכיר בשייכות של קרים לרוסיה, אבל הרוסים רואים את זה כאילו אוקראינה תקפה את רוסיה. בגלל זה אפשר לדבר על המהפך פעמיים".

כשנשאלה מה מצבו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השיבה כי "הוא פחות מפתח, עסקים כרגיל זאת ההגדרה הכי גרועה שאפשר להשתמש בה בזמן מלחמה, אבל כעת זה מה שנראה שמתרחש במוסקבה".

בסיום השיחה, התייחסה נינו לכור הגרעיני באוקראינה ותגובת העולם: "אחת הנקודות הבעייתיות. תהיה ישיבה מאוחדת של האו"ם בנושא הזה. שני הצדדים מאשימים זה את זה, שהצד השני מפציץ באזור".

"לשמחתנו עוד לא קרה אסון אבל זה קרוב מאוד לנקודה מסוכנת ביותר, מדובר בכור הגרעיני הגדול באירופה והפחד הוא גדול. האו"ם מתערב אבל עוד הפעם - המלחמה הזו הגיעה לנקודה ששני הצדדים פשוט רואים שאין להם מה להפסיד", סיכמה. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM