מחר (שישי) צפוי להתחיל במוסקבה ההליך המשפטי בנוגע לפעילות הסוכנות היהודית ברוסיה, לאחר שמשרד המשפטים הרוסי החליט לסגור את פעילות הארגון במדינה.

הסוכנות היהודית בדרך לצאת מרוסיה? "אין שום כוונה לסגור"

מהם התרחישים למשפט הסוכנות היהודית ברוסיה?

1. התרחיש האופטימי: בתרחיש זה השופט יכריז כי למשרד המשפטים הרוסי אין ביסוס לטענה כי יש לראות בסוכנות היהודית כסוכן חוץ, ולכן הארגון יכול להמשיך לפעול כרגיל ברוסיה. זהו התרחיש הכי פחות סביר, והסיכוי שיתממש קלוש. אם הוא יתממש, הסוכנות תמשיך לפעול ברוסיה, אך פעילותה תהיה תחת זכוכית מגדלת.

2. התרחיש הפסימי: השופט יכריז כי משרד המשפטים צודק בטענותיו ועל הסוכנות היהודית לעזוב את רוסיה. תרחיש זה אינו בלתי אפשרי, אך מומחים משפטיים ברוסיה מסבירים כי משפטים בדרך כלל אינם מסתיימים בצורה זו , גם אם הנאשם הוא אויב המשטר. במצב זה, הסוכנות עדיין תוכל לערער לערכאה גבוהה יותר.

3. התרחיש הריאלי אך האופטימי: השופט ישלח את נציגי הסוכנות לנהל משא ומתן להסדר מחוץ לבית המשפט, או אולי לגישור. תרחיש זה נחשב לחיובי בעיני ראשי הסוכנות היהודית, במיוחד מכיוון שהוא נותן להם יותר זמן לתכנן אסטרטגיה כיצד להמשיך.

4. התרחיש המורכב אך הריאלי: השופט ישמע את כל הצדדים ותחליט שהיא צריכה לקבל הבנה מעמיקה יותר של המקרה הזה. במצב זה, היא תקבע דיון נוסף וההליך המשפטי יימשך. תרחיש זה אינו רע ואינו טוב, אלא הוא המשך של הסטטוס קוו. כל עוד המשפט נמשך, הסוכנות עדיין יכולה לפעול ברוסיה.