האם המלחמה באוקראינה בדרך לסיומה? ב-CNN טורקיה דווח היום (חמישי) כי הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, אמר לנשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כי הוא מוכן להיפגש עם הנשיא האוקראיני, וולודמיר זלנסקי, ולדון עמו בסיום הלחימה. 

על פי הדיווח, בפגישה שקיים עם ארדואן לפני כשבועיים, גילה פוטין, לראשונה, נכונות לסיים את המלחמה, ואמר כי על המנהיגים להיפגש ולהסכים על מפת הגבולות.

בתוך כך, נפגשו היום ארדואן וזלנסקי בלבוב שבאוקראינה. בפגישה המשולשת השתתף גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. הם דנו בצעדים שניתן לנקוט על מנת להביא לסיום המלחמה באוקראינה, ולעשות זאת באמצעים דיפלומטיים.

לאחר פגישתם, התבטא נשיא טורקיה כי הם דנו באפשרות לנצל את האווירה החיובית שנוצרה לאחר עסקת יצוא התבואה בתיווך האו"ם, כדי לכונן שלום ולהביא לסיומה של המלחמה. עוד הוסיף ארדואן כי השלושה דנו בחילופי שבויי מלחמה בין אוקראינה לרוסיה, וציין כי בהמשך אף יעלה את הנושא עם פוטין.

ארדואן הצהיר פעמים רבות כי טורקיה מוכנה לפעול כמתווך בין שתי המדינות השכנות מאז פרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה ב-24 בפברואר. הפסגה המשולשת בלבוב התקיימה לאחר פגישתו של ארדואן עם נשיא רוסיה בסוצ'י, ב-5 באוגוסט.