סוכנות הידיעות IFAX דיווחה היום (שני) כי שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB) טען כי הרצח של דריה דוגינה, בתו של מקורבו של הנשיא ולדימיר פוטין, תוכנן על ידי השירות המיוחד האוקראיני. עוד דווח, כי אישה אוקראינית בת 43 ביצעה את הרצח ונמלטה לאסטוניה מיד אחריו. בתוך כך, שירות הביטחון הפדרלי הרוסי פרסם תיעוד של החשודה בהתנקשות. 

מוסקבה מעורבת? מתנגד לפוטין נמצא מת בוושינגטון 
בדרך לסיום המלחמה באוקראינה? המסר הדרמטי של פוטין לארדואן

על פי הדיווח האישה תכננה את הרצח במשך חודש. היא שכרה דירה באזור שבו התגוררה דוגינה ועקבה אחריה. היא בילתה באירוע מחוץ למוסקבה בשבת בערב, בו נכחו גם דוגינה ואביה, ובמהלכו הפעילה מרחוק את המטען שגרם לפיצוץ ברכבה של דוגינה.

בתוך כך ההיסטוריון יורי פלשטינסקי, מחבר הספר "לפוצץ את אוקראינה", טען כי 'פיצוץ מכוניתו של דוגין אורגן, כך נראה, על ידי שירותי הביטחון הרוסיים".

הוא הוסיף: "על פי הדיווחים הרוסיים האחרונים, הפצצה הוצמדה למכונית של דוגין בתוך המתחם השמור שלו. אוקראינה מתמקדת ביעדים צבאיים, בניגוד לרוסיה, ואין רווח ניכר בתקיפת אחת מבובות התקשורת של פוטין או בהקצאת פעילים נדירים בתוך הפדרציה הרוסית למטרה כזו שאין בה משמעות לשחרור אוקראינה".

יחד עם זאת, הדגיש כי סביר להניח שהקרמלין ינצל את האירוע כדי לגרום לזה להיראות שקייב פועלת לפי טקטיקות של הפצצת אזרחים בלתי מעורבים באוקראינה. 

גם המחוקק הרוסי לשעבר איליה פונומרב טען כי הפיצוץ היה פרי יצירתה של קבוצה רוסית הנקראת המפלגה הרפובליקנית הלאומית, ואמר בטלוויזיה הרוסית: "אירוע משמעותי התרחש ליד מוסקבה אמש. מתקפה זו פותחת דף חדש בהתנגדות הרוסית לפוטיניזם. חדש – אבל לא האחרון״.

במקביל, בקייב הוחלט לאסור על חגיגות פומביות לציון עצמאות המדינה ושחרור מהכיבוש הסובייטי הרוסי. בנוסף, בעיר השנייה בגודלה במדינה, חרקוב הוכרז עוצר בעקבות חשש מתקיפה רוסית במהלך החגיגות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>