מחוז קאסוויל שבדרום מדינת מיזורי בארצות הברית הודיע אתמול כי הוא יתיר לשוב ולהשתמש בהפלקות בישבן כעונש לתלמידים. מועצות בתי הספר אישרו את המדיניות החדשה-ישנה כבר בחודש ביוני והודיעו להורים על שובן של הפלקות - צעד משמעתי שהופסק על ידי המחוז ב-2001. 

ההחלטה התקבלה בעקבות סקר שנעשה בקרב ההורים בו הם אמרו שהבעיה הגדולה היא המשמעת של ילדיהם, כך לדברי מפקחת המחוז. "התלונות ששמענו מחלק מההורים שלנו הן שהם לא רוצים שהתלמידים שלהם יושעו. הם רוצים אפשרות אחרת. ולכן, זו הייתה רק עוד אפשרות שנוכל להשתמש בה לפני שנגיע להשעיה", אמרה.

המנהלים יישמו  את הענישה כ"מוצא אחרון" אם אמצעי משמעת אחרים לא יעבדו. לדברי המפקחת, העונש יתבצע על ידי מנהלי בתי הספר, בנוכחות איש צוות נוסף בחדר ובהסכמת ההורים בלבד, ללא נוכחות התלמידים. "כאשר יהיה צורך להשתמש בענישה גופנית, היא תינתן כך שלא יהיה סיכוי לפגיעה גופנית. אסור להכות תלמיד בראש או בפנים", נכתב במדיניות העונש.

בית המשפט העליון בארה"ב קבע כי ענישה גופנית בבתי ספר היא חוקתית והותיר למדינות להחליט לאכוף אותה. מיזורי היא אחת מ-19 המדינות, בעיקר בדרום, שבהן עדיין ענישה גופנית מותרת.