המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נכנסת לחודשה השביעי, וסופה, לדברי רבים, עדיין לא נראה באופק. בתוך כך, המתיחות בין רוסיות לארגון נאט"ו נמשכת ומתגברת. תגלית מסעירה נחשפה אתמול, כשעובדי נאט"ו גילו כי חברתם הטובה וה"תמימה", היא בעצם מרגלת מסוכנות המודיעין הצבאי של רוסיה.

חיסול בתו של המקורב לפוטין: נקמה אוקראינית, פרובוקציה רוסית או סגירת חשבונות פנימית?

הסוכנת, ששמה האמיתי הוא אולגה קולובובה, הייתה במשך עשור לחלק במעגל החברתי הקרוב של עובדי נאט"ו. היא התחזתה למעצבת תכשיטים ונהגה להשתתף במסיבות של עובדי נאט"ו, עד שנחשפה אתמול, על ידי צוות תחקירים באתר "Bellingcat". על פי עיתון ה"טלגרף" הבריטי, הסוכנת אף קיימה רומן קצר עם אחד העובדים.

תחת השם האקזוטי אך הכוזב, "מריה אדלה קופלד ריברה", ועם סיפור כיסוי מתאים, המרגלת התחזתה לאשת עסקים ואשת חברה, תוך שיצרה קשרים נרחבים שהגיעו מבריטניה ועד למזרח התיכון. "ריברה" מיקמה את עצמה במרכז סצנת המסיבות הבינלאומיות של נאפולי והייתה אורחת קבועה בנשף השנתי של נאט"ו ובנשף המארינס, חיל הנחתים האמריקני. בנוסף, הצליחה למקם את עצמה כמזכירה של ארגון צדקה מקומי הקשור למפקדת נאט"ו.

כאמור, ביום שישי "ריברה" נחשפה על ידי אתר התחקירים "בלינגקאט", כמרגלת שעובדת עבור שירות ביון החוץ של רוסיה GRU, אותו ארגון  שניסה להתנקש בחייו של סרגיי סקריפל על ידי הרעלתו במרץ 2018. מנכ"ל "בלינגקאט", כריסטו גרוזב, אמר כי מצא קצה חוט להימצאות סוכנת סמויה של GRU, כשבדק מאגר מידע של אנשים שחצו את גבול בלארוס, אשר הודלף על ידי קבוצת האקרים שמתנגדת לשלטון במקום. גרוזב מצא שמות רוסיים שידע כי סוכני GRU משתמשים בהם, וביניהם היה השם "מריה אדלה קופלדט ריברה".

כשהאמינה שכיסוייה נחשף, "ריברה", או בשמה האמיתי, אולגה קולובובה, קנתה כרטיס טיסה בכיוון אחד מנאפולי למוסקבה, ונסוגה חזרה לרוסיה. חבריה הקרובים במערב מסרו כי לא ראו אותה מאז.

בין מכריה של "ריברה", הייתה העורכת לשעבר של מגזין הנשים "קוסמופוליטן", מרסל ד'ארגי סמית'. לפי סיפור כיסויה של המרגלת, "ריברה" סיפרה ל ד'ארגי סמית' כי היא נולדה בפרו ב-1978, בת לאב גרמני ולאם פרואנית, אך למרבה הפלא ננטשה בברית המועצות ב-1980. אמה השתתפה ב- אולימפיאדת מוסקבה ולאחר מכן השאיר אותה שם כדי להיות מאומצת על ידי הורים אומנים רוסים.

ביום שישי, ד'ארגי סמית' השלימה עם הידיעה שהאישה הצעירה, שחשבה עליה כ"אחיינית" או אפילו כ"בת", היא למעשה סוכנת שעובדת עבור ולדימיר פוטין.