לקראת אירועי חג ראש השנה המסורתיים, במסגרתם מגיעים אלפי מתפללים יהודים לאומן, ולאור המשך הפלישה הרוסית לאוקראינה, הוציא משרד החוץ האוקראיני אזהרה חמורה בנושא, וכתב כי "התוקפות הצבאית המתמשכת של רוסיה לא מאפשרת להבטיח את שלום האזרחים הזרים". על כך, הרב משה אסמן, הרב הראשי של אוקראינה, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

בפתח השיחה, התייחס הרב אוסמן לאזהרת המסע של משרד החוץ האוקראיני, בעקבות המלחמה עם רוסיה, ואמר כי "אוקראינה ממליצה, מה שראיתי, הם אמרו שהם לא ממליצים לנסוע לאומן, הם לא אוסרים אבל הם לא יכולים לאבטח. אני ממליץ גם כן להשתדל לא להגיע השנה". לדבריו, "יש כבר מאות, אולי אלפי יהודים באומן".

לאחר מכן, התייחס לקרבות בין הצבא הרוסי לאוקראיני בסמוך לאומן: "הקרבות נמשכים, בדרום, במזרח. המלחמה בעיצומה. יש אזעקות, יש טילים, גם היו נפילות באומן בתחילת המלחמה. אני חושש שיכול להיות פרובוקציות גם כן. פעם אחת כבר היה שגנרל רוסי אמר שהאוקראינים עשו מחסן נשק בבית כנסת, נסעתי לשם, בדקתי ואמרתי שאין שום דבר, אבל פחדתי שירו לאומן". הרב אסמן התייחס לטענה כי הרוסים עלולים לבצע פרובוקציה והוסיף: "הם גם סתם יכולים לשלוח מישהו. מי ייקח אחריות על חיים של אנשים?". 

כזכור, בהודעה של משרד החוץ האוקראיני נכתב כי ישנה קריאה ברורה למתפללים להימנע מהעלייה לרגל. יחד עם קריאה זו, התייחס משרד החוץ האוקראיני גם לאלו שיחליטו בכל זאת לקיים את המסורת השנתית: "אם החלטתם לבקר באומן בניגוד לאזהרות אלו, כדאי לשים לב כי אוקראינה הנהיגה חוק צבאי במדינה". 

"משטר זה קובע מספר תקנות נוספות, לרבות הגבלות על חופש התנועה, עוצר וסיורים מוגברים, איסור על קיום אירועים והתכנסויות המוניים וכן החלת אמצעי כפייה נגד אנשים שלא יעמדו בהגבלות שנקבעו", נכתב עוד בהודעה. כמו כן, צויינו בהודעה מספר דגשים אליהם יש לשים לב, במידה ובכל זאת בוחרים להגיע למדינה בעת הזו. בין הדגשים, כפי שמופיעים בהודעה: עיכובים משמעותיים בתנועה עקב ההפגזות הרוסיות, היעדר צוותים רפואיים למקרה הצורך וחוסר ב"מתחמי הגנה" במדינה.