הבליץ האוקראיני נמשך במהירות: ואלרי זלוז'ני, רמטכ"ל צבא אוקראינה, הצהיר אתמול כי כוחותיו התקדמו למרחק של שלושה ק"מ בלבד מהגבול עם רוסיה לאחר מתקפת הנגד המפתיעה באזור חרקיב. הנשיא וולודימיר זלנסקי העריך כי שלושת החודשים הקרובים יהיו מכריעים לגבי המשך המלחמה, שהגיעה אתמול ליומה ה־200.

זלוז'ני מסר אתמול כי מאז תחילת החודש הנוכחי כוחות צבא אוקראינה שחררו יותר מ־3,000 קמ"ר של שטחים שהיו תחת כיבוש רוסי, וכי המתקפה במחוז חרקיב שבצפון־מזרח המדינה מתקדמת במהירות. "התחלנו להתקדם לא רק בכיוון דרום ומזרח, אלא גם לכיוון צפון", אמר. "יש עוד שלושה ק"מ כדי להתקדם לכיוון הגבול".

גם אתמול נמשכה ההתקדמות האוקראינית, כאשר מהדיווחים עולה כי הכוחות מתקדמים גם לעבר ליסינצ'אנסק וסוודרדונצק, שתיים מהערים המרכזיות במחוז לוהאנסק שבדונבאס, שנפלו לידי הצבא הרוסי במהלך הקיץ האחרון. הדוח היומי של המודיעין הצבאי הבריטי ציין אתמול כי "רוסיה הסיגה כוחות מאזור חרקיב, אולם הלחימה נמשכת סביב הערים החשובות מבחינה אסטרטגית, קופיאנסק ואיזיום".

נשיא אוקראינה זלנסקי שיבח את ההתקדמות של כוחות הצבא. "בימים האלה הצבא הרוסי מראה את הצד הטוב ביותר שלו - את הגב", אמר בנאום היומי לאומה ביום שבת בערב. "ההחלטה שלהם לברוח היא הטובה ביותר. אין מקום לכובשים באוקראינה ולא יהיה".

בנאום נוסף זלנסקי העריך כי המתקפה עשויה להשפיע באופן משמעותי על המשך המלחמה. "אני מאמין שהחורף הקרוב יהווה נקודת מפנה, אשר יכולה להוביל לשחרור מהכיבוש באוקראינה", הצהיר. "אנחנו רואים איך הם בורחים בכמה כיוונים. אם היינו חזקים עוד קצת עם כלי נשק, היינו משחררים מהכיבוש מהר יותר".

גם שר החוץ דמיטרו קולבה קרא למדינות המערב לסייע באספקת כלי נשק נוספים במהירות. "ככל שנקבל יותר אמצעי לחימה, ננצח מהר יותר, והמלחמה הזו תסתיים מהר יותר", אמר.

מנגד, משרד ההגנה הרוסי ניסה להמעיט מחשיבות ההצלחות האוקראיניות, וטען כי הכוחות הרוסיים פגעו בעמדות צבא אוקראיניות באזור חרקיב באמצעות כוחות צבא מוטסים, טילים וארטילריה. כמו כן, במשרד ההגנה הצהירו כי יותר מ־200 חיילים אוקראינים נהרגו ויותר מ־20 חלקי ציוד צבאי נהרסו.

בתוך כך, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מסרה אתמול כי קו הגיבוי של אספקת החשמל לתחנת הכוח זפוריז'יה שבדרום אוקראינה, שנמצאת תחת כיבוש רוסי, שב לפעילות, והוא מאפשר לכורים להתקרר שוב. זאת אחרי שסוכנות הגרעין האוקראינית הודיעה כי הכור הפעיל האחרון מבין ששת הכורים בתחנת הכוח הגרעינית - באירופה נסגר לחלוטין.

המודיעין האוקראיני הזהיר אתמול כי הרוסים עלולים לבצע התקפה נוספת נגד תחנת הכוח בימים הקרובים במטרה להטיל את האשמה על אוקראינה. לטענת המודיעין, יש מידע כי דיוויזיה רוסית שמוצבת בתחנה קיבלה פקודה להיכנס למקלטים ולהישאר שם - "עד שיגיעו פקודות מיוחדות".