תרעומת באיראן על הצהרתן המשותפת של צרפת, גרמניה ובריטניה במוצאי שבת בנוגע להתנהלותה של איראן במסגרת המו"מ על הסכם הגרעין.

האיראנים זעמו על נוסח ההצהרה שלפיה "למרבה הצער, איראן בחרה שלא לנצל את ההזדמנות הדיפלומטית הקריטית הזו, ותחת זאת - היא ממשיכה להסלים את תוכנית הגרעין שלה הרבה מעבר לכל הצדקה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

דובר משרד החוץ האיראני נאסר קנאני טען כי מדובר "בהצהרה שאינה קונסטרוקטיבית", וקרא לשלוש המדינות הללו "להיות אקטיביות יותר במציאת פתרונות לחילוקי הדעות המעטים שנותרו".

הדובר הביע צער כי המעצמות האירופיות "נוקטות צעד לכיוונה של ישראל, שרוצה בכישלון שיחות הגרעין. ההצהרה המשותפת שלהן נעשתה בצורה לא שקולה, והאחריות להשלכות, אם תהיינה, מוטלת עליהן".

גם דימיטרי אוליאנוב, נציג רוסיה לשיחות עם איראן, מתח ביקורת על נוסח ההצהרה המשותפת, וטען כי היא הייתה "חפוזה מאוד". עוד הוסיף כי "המחסום הנוכחי בשיחות אינו מהווה מכשול רציני במו"מ".

בצד האמריקאי הגיבו באיפוק בעקבות ההתפתחויות האחרונות, ושר החוץ אנתוני בלינקן הודיע כי אף שבשבועות האחרונים נסגרו מספר פערים בין הצדדים, הרי שההתנהלות האיראנית מהוות נסיגה במו"מ "כאשר היא ממשיכה להעלות דרישות מחוץ להסכם". למרות זאת, הוא הוסיף כי "אם נגיע להסכם, יהיה זה רק כדי לקדם את הבטחון הלאומי שלנו".

בתוך כך, משרד האוצר האמריקאי הודיע על הטלת עיצומים חדשים נגד טהרן, כולל סנקציות שונות נגד משרד המודיעין האיראני - צעד שגרר אף הוא גינויים מצד האיראנים.