זוועה באוקראינה: רשויות המדינה הודיעו היום (שישי) כי נמצא קבר אחים ביער סמוך לעיר איזיום שבצפון-מזרח המדינה, ובו יותר מ-450 גופות, כאשר אותרו עם חבל סביב צווארן וידיהן קשורות.

מפקד משטרת אוקראינה הודיע במסיבת עיתונאים כי רוב האנשים שנקברו בקבר שהתגלה בעיר הם אזרחים ונראה שנהרגו לאחרונה. בנאום שנשא אמש, קרא זלנסקי לעולם "לחייב את רוסיה כאחראית אמיתית על המלחמה הזו". סרטון מהעיר איזיום הראה את היער ובו קברים רבים, המסומנים על ידי צלבי עץ. על אחד השלטים נכתב בכתב יד: "הכוחות המזוינים של אוקראינה, 17 אנשים, איזיום, נלקחו מחדר המתים".

באו"ם הגיבו לעניין ומסרו כי צוות לבדיקת המקרה מהסוכנות לניטור זכויות האדם של האו"ם, יגיע לעיר איזיום ולאזורים סביבו בהקדם האפשרי. "צוות החקירה של פשעי מלחמה אף עשוי לעקוב אחרי העניין", נמסר. 

וולודימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, האשים את רוסיה ב"השארת מוות בכל מקום" והשווה את הממצא באזור שנכבש השבוע מידי כוחות רוסים, להרג ההמוני הקודם של אזרחים בעיר בוצ'ה, מחוץ לקייב ומריופול.

סרהי בולבינוב, חוקר המשטרה הראשי של אזור חרקוב, אמר לערוץ החדשות הבריטי Sky News שחלק מהאנשים מתו כתוצאה מהפגזות ותקיפות אוויריות. לדבריו, בקרוב יתחיל תהליך של חפירות המוניות בקברים ויתבצעו חקירות משפטיות על כל קבר. עוד הוא הוסיף: "אני יכול לומר שזה אחד מאתרי הקבורה הגדולים בעיירה גדולה באזורים המשוחררים. 450 גופות נקברו במקום אחד".

אולה קוטנקו, נציב תלונות הציבור באוקראינה, שביקר אתמול ביער, ציין כי מספר קברים מכילים שמות ותאריכים. לדבריו, גופות של חיילים אוקראינים נלקחו בטנדר מחדר המתים המקומי והושלכו לקבר אחים בשקים שחורים. הנסיבות המדויקות של אופן מותם של התושבים טרם נקבעו.

קבר האחים באיזיום, אוקראינה (צילום: רויטרס)
קבר האחים באיזיום, אוקראינה (צילום: רויטרס)