איראן סוערת: אזרחים איראנים יצאו הלילה (בין שישי לשבת) להפגין ברחובות הבירה טהרן לאחר שהתבשרו על מותה של הצעירה, מהסה אמיני, שנעצרה על ידי "משטרת המוסר" משום שעטתה חיג'אב ב"אופן מרושל". מפגינים רבים קראו קריאות נגד המשטר וצעקו "מוות לחמינאי" ו"מוות לדיקטטור".

בתוך כך, דובר מחלקת המדינה האמריקאית, נד פרייס, תקף את איראן לאחר המקרה ואמר כי "זהו אירוע מביש ומחריד של הפרת זכויות האדם. על הרפובליקה האסלאמית של איראן להפסיק את דיכוי הנשים". כמו כן, פרייס הוסיף כי "מותה של אמיני בגלל עטיית החיג'אב הוא "עלבון מחפיר ונורא. אנו מזדהים על משפחתה ויקיריה. לנשים האיראניות צריכה להיות הזכות ללבוש מה שהן רוצות, הרחק מהאלימות וההטרדה" פרייס הדגיש בנוסף כי "איראן חייבת להפסיק את השימוש בכוח נגד נשים, בכל הקשור לחירויות הבסיסיות שלהן. אנו מבקשים ממנהיגיה של הרפובליקה האסלאמית לת תאת הדין והחשבון למי שאחראי על מותה של מהסה".

כאמור, אמיני בת ה-22, ביקרה בטהרן עם משפחתה ונעצרה על ידי "משטרת המוסר", שאכפה את קוד הלבוש המחמיר של הנשים במדינה. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה מאוחר יותר, כי "למרבה הצער, נקבע מותה, וגופתה הועברה לבדיקה". על פי הדיווחים, הנשיא איברהים ראיסי הורה לשר הפנים לפתוח בחקירה. בתגובה לתקרית החמורה, נמסר מארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" כי "יש לחקור באופן פלילי את הנסיבות שהובילו למותה המצער של הצעירה, הכוללות האשמות של עינויים והתעללות בזמן מעצר".

גם היועץ האמריקאי לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, התייחס לאירוע ואמר כי "אנו מודאגים ממותה של אמיני, שעל פי הדיווחים הוכתה על ידי משטרת המוסר בזמן מעצר. אנו נמשיך במאמצים לחייב את הרשויות האיראניות לגלות אחריות להפרות זכויות האדם הללו". הנציג המיוחד של ארה"ב לענייני איראן, רוברט מאלי, אמר כי הוא מזועזע ממותה של אמיני, והדגיש ש"האחראים למותה חייבים לקבל את דין וחשבון, ואיראן חייבת לשים קץ לאלימות נגד נשים על מימוש זכויותיהן החוקיות".