ההלוויה המלכותיתעשרה ימים לאחר מותה של המלכה אליזבת השנייה, היום הממלכה המאוחדת והעולם ייפרדו ממנהה בפעם האחרונה, באירוע הלוויה היסטוריה בנוכחות המשפחות ומאות נציגים זרים. על כך, מירי קרימולובסקי, קרובת משפחה של המלכה המנוחה, שוחחה הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM . כמו כן היא חשפה כיצד המלכה תכננה את הלווייתה וגם על הקשר ביניהן.

בפתח השיחה, סיפרה קרימולובסקי: "אתמול דיברתי עם אחת העובדות והיא אמרה שלמלכה היה משפט אחד מאוד חשוב להגיד על לווייתה - 'לא ארוך ולא משעמם'. זה לא הולך להיות, לא אנשי הארמון דואגים ללוויה אלא דווקא אנשי הדת. היא ביקשה שירים מאוד מסוימים. אליזבת אומרת כמו סבתא רבתה שלה שכמה שיותר היא ביקשה שהלוויה תהיה דומה".

ארון המלכה (צילום: רויטרס)
ארון המלכה (צילום: רויטרס)

כמו כן, התייחסה קרימולובסקי לכך שהמלכה תכננה את הלווייתה כבר מספר שנים. לדבריה, "הכול התחיל ב-2005, אז התחילו לתכנן את זה. הם לא הבינו כנראה שזה יקח עוד הרבה שנים אבל נערכו כבר אז. זה בדיוק כמו הלוויה של המלכה ויקטוריה, זה מה שהיא רצתה, עם שינויים כאלה ואחרים שהיא בהחלט ידעה. היא גם אמרה איזה פסוק מתהילים היא רוצה, היא בהחלט ידעה מה שהיא רוצה, והיא רצתה שיהיה כייף לאנשים, שגם יתרגשו אבל גם יהיה להם יחסית משעשע".

לאחר מכן, התייחסה לקשר בין השתיים: "קודם כל זה לא לאליזבת, הקשר שלי הוא דרך המשפחה. המשפחה שלי, ששני בני דודיי היו בממשלת בריטניה, אגב ראיתי את הבן דוד חותם על המינוי של המלך צ'ארלס, היה מאוד מרגש לראות יהודי באירוע הכל כך חשוב הזה. המטרה הייתה להגיע לאוסף האומנות של המלכה, היא תמיד הייתה מארחת אותנו עד הקורונה. גיליתי גם דברים מאוד מעניינים, כמובן שכמעט כל בן מלוכה שיהיה היום בלוויה הוא בן משפחה של המלכה, צריך להזכיר".

קרימולובסקי גם העידה כי המלכה הכירה אותה במהלך הפגישות שנערכו ביניהן. לדבריה, "קודם כל כשרציתי לראיין ששני בני דודים שלי היו בממשלה היא דאגה גם לשלוח לנו מעין הודעה כזו שאני אדע שלא היו לה שני שרים בממשלה ובוודאי לא צעירים כל כך. כן, זה מה שיפה, ואגב באמת גם העובדים שאני עובדת איתם בארמון אומרים לי כל הזמן כמה שהיא לא רשמית".

בסיום, התייחסה לאופייה של המלכה ואמרה כי "בשנת ליאונרדו, 500 שנה אחרי מותו, הייתה מריבה איפה יציגו את התערוכה הגדולה, בצרפת או באיטליה, וכשבאנו לראיין אותה אז היא אמרה 'לי יש את הקודקס הכי חשוב אבל מה אני אעשה שהשובב הזה הצליח לשים יד על העותק השני'. מי היה השובב? ביל גייטס. עם כסף הכול מגיע בסוף. תמיד היא הייתה עם חוש הומור ובזה היא הייתה מאוד ייחודית, הבן שלה קצת אחר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm