מתקפת הנגד נמשכת: אוקראינה טוענת כי חייליה ממשיכים לנוע מזרח לעבר השטח שננטש לאחרונה על ידי רוסיה, ובכך סוללים את הדרך להתקפה אפשרית באזור דונבאס. "הכובשים בבירור בפאניקה", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בנאומו בטלוויזיה הלילה (בין שני לשלישי), והוסיף כי המיקוד העיקרי כעת הוא ב"מהירות בה הכוחות נעים באזורים המשוחררים, להשבת החיים הרגילים".

קברי אחים ומכות חשמל: האיחוד האירופי קורא להקמת בית דין לפשעי מלחמה באוקראינה

"חציית קו אדום שתביא לתגובה": הנשק האמריקאי שממנו רוסיה חוששת

נשיא אוקראינה גם רמז בנאומו שישתמש בעצרת הכללית של האו"ם כדי לקרוא למדינות להאיץ את אספקת הנשק והסיוע. "אנחנו עושים הכל כדי להבטיח שהצרכים של קייב ייענו בכל הרמות - הגנה, כלכלה ודיפלומטיה", אמר זלנסקי.

בתוך כך, הכוחות האוקראינים השיבו שליטה מלאה בכפר בילהוריבקה, ונערכים לכיבוש מחדש של כל מחוז לוהנסק מידי מוסקבה. "נלחמים על כל סנטימר", אמר מושל המחוז סריי גאידאי, "האויב מכין את ההגנה שלנו, אז אנחנו לא פשוט נצעד קדימה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כוחות צבא אוקראינה (צילום: רויטרס)
כוחות צבא אוקראינה (צילום: רויטרס)

הנפת דגל אוקראינה בעיר המשוחררת (רויטרס)

לוהנסק ודונייצק השכנה מהוות את האזור המתועש של דונבאס, אשר מוסקבה טוענת כי בכוונתה לתפוס אותו כיעד ראשוני של מה שהיא מכנה "המבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה.

לאור התקדמות הכוחות האוקראינים באזור, הממשל הרוסי בדונבאס הכבושה קרא לקיום משאלי עם דחופים על הפיכת האזור באופן רשמי לחלק מרוסיה. דניס פושילין, ראש הממשל הבדלני הממוקם בדונייצק, קרא לעמיתו בלוהנסק לשלב מאמצים לקראת הכנת משאל עם על הצטרפות לרוסיה.