טהרן גועשת: כוחות הביטחון באיראן תקפו מפגינים שהפגינו ברחבי המדינה על מותה של הצעירה שנעצרה על ידי משטרת המוסר, כאשר על פי הדיווחים חמישה מהמפגינים נהרגו. 

הפגנות ענק וזריקת חיג'אב באוויר: האם איראן בדרך למהפכה נשית?

מותה של מהסה אמיני בת ה-22 עורר זעם על האכיפה ההולכת וגוברת של הממשלה על חוקי הלבוש לנשים, ביניהם חובת עטיית חיג'אב. בעוד כלי תקשורת המזוהים עם השלטון טענו כי אמיני סבלה מהתקף לב בזמן שהותה במעצר, משפחתה התעקשה שלא היו לה בעיות בריאות קודמות, וטענו כי ייתכן שהוכתה על ידי המשטרה. 

הפגנות בטהרן (צילום: רויטרס)
הפגנות בטהרן (צילום: רויטרס)

אתמול, צוין היום השלישי של התסיסה ברחבי איראן עם הפגנות במקומות רבים, כולל בטהרן הבירה. על פי הדיווח בוושינגטון פוסט, שני בני אדם נהרגו בזמן שכוחות הביטחון ירו על מפגינים בעיר סאקז, שניים נוספים מתו בעיירה דיבנדרה ואדם נוסף נהרג בדהגולן.

לצד זאת, איראן לא אישרה מקרי מוות במהלך ההפגנות, וסוכנות הידיעות החצי-רשמית פארס דיווחה כי מפגינים פוזרו על ידי כוחות הביטחון במספר ערים, וכי מנהיגי חלק מההפגנות נעצרו על ידי המשטרה.

במקביל לכך, באיראן אינטרנשיונל דווח כי בכיר במשטרת המוסר, אל"מ אחמד מירזאי הושעה לאחר מותה של אמיני. אך גורמים רשמיים הכחישה את הטענות הללו. כמו כן, ברשתות החברתיות הופצו תיעודים של גוזרות את שערן ושורפות את החיג'אב שלהן, כאות מחאה.