נשיא איראן, אבראהים ראיסי, נאם היום (רביעי) בעצרת האו"ם השנתית והתייחס למספר נושאים, ובהם: הסכם הגרעין המתגבש עם המעצמות, הסכסוך הישראלי-פלסטיני וחיסול קאסם סולימאני.

איראן: "לא שוללים דיון על הסכם הגרעין בשולי אסיפת האו"ם בניו יורק"
"מזעזע לשמוע את הרוצח ראיסי": סערה לאחר דבריו של נשיא איראן על השואה

נשיא איראן טוען באו"ם: "אין לנו כוונה להגיע לנשק גרעיני"

"מעצמות העולם משתמשות בתוכנית הגרעין של טהרן כתירוץ ללחוץ על איראן", אמר ראיסי בפתח דבריו, "רק 2% מהפעילות הגרעינית בעולם מתרחשת באיראן, אבל 35% מהבדיקות מתרחשות באיראן. מה שאנו מחפשים הוא מימוש זכותה של האומה האיראנית. אנו עומדים בתוקף על האופן שבו אנו מגנים על זכויות האומה שלנו".

"מי שיצר את דאעש ותמך בו חייב לשאת בעונש על כך, "הוסיף, "אנו עדים כעת לשינוי בסדרי העולם. בכל האזור אנו רואים את התבוסה של המערכת הנורמטיבית, אנחנו רואים רק טרור. איראן שואפת מתוך החוקה שלה ומהערכים הרוחניים שעליהם היא מבוססת, את השמירה על זכויות אדם ורואה בכך את אחת מחובותיה המוסריות".

לאחר מכן התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי "עשורים של כיבוש ופראות ישראלית עדיין נוכחים בשטח, אבל מעצמות העולם חייבות להראות מדוע הן ממשיכות להתחמק מהפתרונות שהציעה איראן לפתרון המשבר הפלסטיני".

בנוסף אמר כי "איראן רוצה שנשיא ארה"ב לשעבר טראמפ יעמוד לדין בגין ההתנקשות בגנרל סולימאני, יש לחקור את הרג מפקד כוח קודס של איראן". ראיסי הניף את תמונתו של סולימאני ונופף בה מול הנוכחים באולם בעת שהזכיר אותו.

נשיא איראן ראיסי על עתיד הסכם הגרעין בנאומו באו"ם

דבריו מגיעים ברקע הסכם הגרעין המתגבש בין איראן והמעצמות, וכן כי לאחרונה דווח שגורמים רשמיים באיראן תקפו את מעצמות המערב ומסרו כי "ללא סיום ההאשמות הכוזבות של המערב, כל הסכם הגרעין ייכשל".

במקביל בריטניה, צרפת וגרמניה תקפו את הרפובליקה האסלאמית ומסרו כי "בספק אם איראן רוצה לחזור להסכם". ההודעה של מעצמות המערב מגיעות לאחר הדרישה האיראנית כי תיסגר החקירה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בעניין שאריות האורניום שנמצאו בשלושה אתרים במדינה.

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן יצא בזמן נאום ראיסי: "בושה וחרפה, מכחיש שואה"

בתוך כך, שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, עזב במחאה את אולם עצרת האו״ם בתחילת נאומו של נשיא איראן ראיסי. ארדן הציב על שולחנה של ישראל בעצרת את תמונת סבתותיו ז״ל, ניצולות השואה ששרדו את אושוויץ ואיבדו בני משפחה. "זהו שפל מוסרי חדש של האו״ם. רוצח המונים שמכחיש את השואה, מקבל את במת האו"ם כדי להפיץ את שנאתו הבזויה. כל שגריר שנשאר באולם להקשיב לו – צריך להתבייש", אמר ארדן.

"בזמן שבאיראן משטר האייתוללות רודה באזרחיו, רוצח נשים שלא כיסו את ראשן ומממן פיגועי טרור ברחבי העולם, כאן באו"ם, שהוקם כדי למנוע זוועות כאלה, נשיא איראן, הרוצח מכחיש השואה ראיסי, מקבל במה כדי להפיץ את שנאתו. זו חרפה, ולכן קראתי לכל השגרירים לעזוב את אולם העצרת והצגתי לעיני ראיסי תמונה של סבתותיי ז"ל, כדי להראות למכחיש השואה הבזוי שהשואה התרחשה ולגרום לו להפנים שלעולם לא ניתן לזוועות שעבר עמנו לקרות שוב".