נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נאם הערב (רביעי) בכינוס השנתי של עצרת האומות המאוחדות. בנאומו הנשיא האמריקאי התמקד במלחמה המשתוללת באוקראינה, שם נאבק הצבא המקומי בכוחות רוסיה שפלשו לפני שבעה חודשים. 

אחרי נאומו של פוטין: כך מנסים הגברים הרוסים להימלט מהגיוס הצבאי
נשיא איראן: "להעמיד את טראמפ לדין על הרג סולימאני"; השגריר ארדן יצא במחאה מהאולם
ישראל בחוץ, הפלסטינים וארה"ב בפנים: סעודיה כינסה דיון על הסכסוך

ביידן בנאומו באו"ם על פתרון שתי המדינות והסכם הגרעין: "לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"

בפתח נאומו, אמר הנשיא האמריקאי כי הוא מקווה שהמלחמה באוקראינה תסתיים בתנאים פשוטים, והבהיר כי אי אפשר לתפוס שטח של אומה בכוח. "נעמוד לצד אוקראינה נגד התוקפנות של רוסיה", הבהיר. בהמשך, ביידן הוסיף כי מדובר במלחמה של "אדם אחד" ובהתייחסות לנאומו של נשיא רוסיה קודם לכן, טען כי "פוטין ביצע איומים גרעיניים פזיזים".

ביידן הוסיף כי הוא מתנגד לשימוש באלימות ובמלחמה בכדי לכבוש אומות ולהרחיב גבולות, "אם אומות יכולות להמשיך בשאיפות אימפריאליות ללא תוצאות, היא מסכנת את כל מה שארצות הברית עומדת עבורו".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בעצרת האו''ם (צילום: רויטרס)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בעצרת האו''ם (צילום: רויטרס)

עוד הצהיר כי ארצות הברית תומכת בהרחבת מועצת הביטחון. עם זאת, ציין כי "ארה"ב לא מחפשת עימות או מלחמה קרה עם סין" והסביר כי מדינתו מחוייבת לסין אחת. 

הנשיא האמריקאי הבהיר כי ארצות הברית מחוייבת לביטחונה של ישראל, ותומכת בפתרון שתי המדינות. ביידן הוסיף כי "אי אפשר לנצח במלחמה גרעינית ולעולם אסור להילחם בה, וארה"ב לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".