השלטונות באיראן חסמו את הגישה לרשתות החברתיות בבעלות חברת META, ביניהן וואטסאפ ואינסטגרם. המהלך מתבצע על רקע המחאות המתגברות במדינה לאחר מותה של מחסה אמיני בת ה-22, שנהרגה בידי כוחות משמרות המהפכה.

הפגנות ענק וזריקת חיג'אב באוויר: האם איראן בדרך למהפכה נשית?
נשיא איראן: "להעמיד את טראמפ לדין על הרג סולימאני"; השגריר ארדן יצא במחאה מהאולם 

על פי נתוני החברה, שיבושים משמעותיים הורגשו בקליטת השרתים, בין היתר במחוז כורדיסטן שבמערב איראן וכמו כן בעיר הבירה טהרן. יש לציין, כי אתרי מדיה שונים חסומים באופן קבוע ברחבי המדינה הפרסית, אך חלק מהתושבים בעלי ידע טכנולוגי משמעותי מצליחים לעקוף את החסימה הממשלתית. בין האתרים שחסומים באופן קבוע באיראן ניתן למצוא את "טוויטר", "יוטיוב", "טיק טוק" ו"פייסבוק".

מהסה אמיני (צילום: רויטרס)
מהסה אמיני (צילום: רויטרס)

 כאמור, הצעירה מחסה אמיני בת ה-22 נעצרה על ידי "משטרת המוסר" משום שעטתה חיג'אב ב"אופן מרושל", ובמהלך מעצרה הוכתה למוות בידי כוחות משמרות המהפכה. עקב מותה, מחאות פרצו ברחבי המדינה ואזרחים רבים יצאו להשתתף בהן. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראות נשים מסירות את החיג'אב שלהן וזורקות אותו באוויר לעיני כוחות הביטחון, פשע בר עונשין באיראן בעודן קוראות: "מוות לדיקטטור". 

באוניברסיטת טהרן הפגינו עשרות סטודנטים בליווי קריאות: "אישה, חיים, חופש". במקביל לכך, ברחבי הרשת החלו נשים לתעד עצמן גוזרות את שערן ושורפת את החיג'אהב שלהן כאות הזדהות עם הצעירה.

על פי החוק האסלאמי שהוחל באיראן בעקבות מהפכת 1979, על הנשים ללבוש חיג'אב, והפרה של חוק זה יכולה לגרור עונש של עד חודשיים מאסר. הקנס על הפרת החוק עשוי להיות 50 אלף עד 500 אלף ריאל.