נשיא איראן איברהים ראיסי היה אמור להתראיין אמש לרשת CNN ולשוחח עם הכתבת הבכירה כריסטיאן אמנפור, בצל המחאות הנרחבות באיראן ובעולם על מותה של הצעירה מחסה אמיני, שהוכתה למוות בידי "משטרת המוסר" האיראנית, אך הריאיון בוטל ברגע האחרון - לאחר שאמנפור סירבה לדרישת ראיסי לעטות כיסוי ראש בזמן הריאיון. 

נשים גוזרות שיער ושורפות את החיג'אב: מות הצעירה שממשיך להרעיד את איראן
נשיא איראן: "להעמיד את טראמפ לדין על הרג סולימאני"; השגריר ארדן יצא במחאה מהאולם
בעקבות המחאה על הרג הצעירה: איראן חסמה את הרשתות החברתיות

אמנפור חשפה היום (חמישי) מה עמד מאחורי ביטול הריאיון המתוכנן בסדרת ציוצים שכתבה בחשבון הטוויטר שלה. "הפגנות סוחפות את איראן ונשים שורפות את החיג'אב שלהן לאחר מותה בשבוע שעבר של מחסה אמיני, בעקבות מעצרה על ידי "משטרת המוסר". ארגוני זכויות אדם אומרים שלפחות 8 נהרגו. אתמול בלילה תכננתי לשאול את הנשיא ראיסי על כל זה ועוד הרבה יותר", כתבה. 

"זה היה אמור להיות הריאיון הראשון אי פעם של הנשיא ראיסי על אדמת ארה"ב, במהלך ביקורו בניו יורק עבור עצרת האו"ם. אחרי שבועות של תכנון ושמונה שעות של הקמת ציוד תרגום, אורות ומצלמות, היינו מוכנים, אבל אין זכר לנשיא ראיסי".

"40 דקות לאחר שהראיון היה אמור להתחיל, הגיע עוזר. הנשיא, אמר, הציע לי ללבוש כיסוי ראש, כי זה החודשים הקדושים. סירבתי בנימוס. אנחנו בניו יורק, שם אין חוק או מסורת לגבי כיסויי ראש. ציינתי שאף נשיא איראני קודם לא דרש זאת כאשר ראיינתי אותם מחוץ לאיראן".

"העוזר הבהיר שהראיון לא יקרה אם לא אלבש כיסוי ראש. הוא אמר שזה "עניין של כבוד", והתייחס ל"מצב באיראן" - תוך שהוא רמז להפגנות השוטפות את המדינה. שוב, אמרתי שאני לא יכולה להסכים למצב חסר התקדים והבלתי צפוי הזה. וכך הלכנו משם. הראיון לא קרה. בעוד ההפגנות נמשכות באיראן ואנשים נהרגים, זה היה רגע חשוב לדבר עם הנשיא ראיסי".