נשיא אוקראינה, ולודמיר זלנסקי, תקף היום (שישי) את ישראל במהלך ריאיון לרשת הטלוויזיה הצרפתית TV5Monde ואמר כי הוא "המום" מהיעדר התמיכה של ישראל: "לא הבנתי מה קרה. אני לא מבין למה הם לא יכולים לספק לנו טילים נגד מטוסים, ישראל לא סיפקה לנו כלום. שום דבר. אפס".

"אני לא מאשים את המנהיגים. אני מציין את העובדות: היו דיונים. אפשר לראות את ההשפעה של רוסיה על ישראל. אני מבין שהם צריכים להגן על הארץ שלהם, אבל לפי המודיעין שלי הם ממשיכים לייצא נשק למדינות אחרות", הוסיף הנשיא האוקראיני.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

זו איננה הפעם הראשונה שבה זלנסקי מפנה אצבע מאשימה לכיוון ישראל. בנאום בפני האוניברסיטה העברית בחודש יוני האחרון, אמר: "תגידו לי איך אתם לא יכולים לסייע לקורבנות? אתם ומליונים אחרים בעולם – לי קשה להתראיין לעיתונאים מישראל. אני פשוט לא יודע מה לענות, אני מוקיר תודה לאזרחי ישראל ולכם על התמיכה בישראל, אני מוקיר תודה על תליית דגלי אוקראינה ברחובות ועל כל מילות התמיכה בחברה שלכם, אבל נרצה לקבל גם תמיכה מהממשלה שלכם"

בחודש מרץ אמר זלנסקי בנאום מקוון לחברי הכנסת: "בישראל יודעים היטב שכיפת ברזל, מערכת יירוט הטילים שלכם, היא הטובה ביותר. אנחנו יודעים שאתם יודעים לעמוד ולהגן על האינטרסים שלהם וגם לסייע לאוקראינה להגן על יהודי אוקראינה, אפשר לשאול רבות מדוע אנחנו לא יכולים לקבל ממכם נשק, מדוע ישראל לא הטילה סנקציות רציניות על רוסיה? מדוע לא מפעילים לחץ? אתם צריכים לתת תשובות לשאלות ולאחר מכן לחיות עם זה. האוקראינים עשו בחירה לפני 80 שנה, הצלנו יהודים ולכן יש בינינו חסידי אומות עולם".