איראן ממשיכה לסעור: "מהומות החיג'אב" ממשיכות לשטוף את ערי איראן, בעקבותמותה של מהסא אמיני, צעירה בת 22, שעל פי החשד, הוכתה למוות על ידי משטרת המוסר בטענה ש"עטתה חיג'אב באופן מרושל". בעקבות כך, הנשיא האיראני, איברהים ראיסי, התייחס למחאות ואמר כי "המחאות הן קנוניה נגד איראן כדי לעצור את התקדמותה".

בתוך כך, בריאיון ששודר לטלוויזיה הממלכתית במדינה, הדגיש ראיסי כי "העם האיראני רואה את המתפרעים, צריך להעמיד אותם לדין. ארה"ב מסיתה את העם וכמה אנשים הלכו שולל ומסכנים את ביטחון העם. נושא מותו של הגברת אמיני שישמ כתירוץ, אבל האנשים נכשלו במהפכה הנגדית". כמו כן, הנשיא העיד כי שוחח עם משפחתה של אמיני ואמר כי "אמרתי להם שאעקוב אחרי העניין. הם גם הביעו את תמיכתם במשטר".

בנוסף, ראיסי התייחס בדבריו גם לביקורו בניו יורק ולנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. לדבריו, "זה היה ביקור ראשון של נשיא הרפובליקה האסלאמית בארה"ב לאחר ההתנקשות בקאסם סולימאני וזה היה הכרחי לשדר לעולם את הקול הסמכותי של האומה האיראנית". כמו כן, התייחס גם ליחסים עם רוסיה, ואמר כי "מאז נסיעתי למוסקבה ועד לפסגה הכלכלית בשגנחאי, הקשרים העסקיים עם רוסיה גדלו ב-80%".

הכור בבושהאר אירן (צילום: רויטרס)
הכור בבושהאר אירן (צילום: רויטרס)

בהמשך, הנשיא האיראני התייחס להמשך המשא ומתן על הסכם הגרעין והדגיש כי "בפגישה שקיימתי עם נשיא צרפת, עמנואל קרון, דנו בנושא הגרעין ועל עמדת הרפובליקה האסלאמית. הודענו שהסכם הוגן וטוב הוא בר השגה לחלוטין ואנו מוכנים להסכם טוב, אבל ההסכם חייב להיות הוגן. הנקוד ההעיקרית שהדגשנו היא שהאמריקאים פרשו מההסכם, והאירופים לא עמדו בהתחייבויות שלהם. העמדות שלנו היו כאלה שהוא ישוחח עם האמריקאים ויביע את עמדתינו בפניהם ויודיע לנו על כך".

כזכור, כחלק מאמצעי הדיכוי, ממשלת איראן חסמה את האינטרנט והשירותים הסלולריים וחסמה גם את הווטסאפ והאינסטגרם. בעקבות כך, שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, מסר כי מדינתו תנסה להקל על מגבלות האינטרנט שהוטלו על האזרחים באיראן, והצהיר כי "אנו הולכים לוודא שהעם האיראני לא יישאר מבודד ובחושך". בלינקן הדגיש כי "ההקלה החלקית של מגבלות האינטרנט היא צעד קונקרטי לספק תמיכה משמעותית לאיראנים בדרישה לכבד את זכויותיהם הבסיסיות. שממשלת איראן חוששת מאנשיה".