שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק, הצהירה הערב (חמישי) כי היא "עושה כל שביכולתה כדי שהאיחוד האירופי יטיל סנקציות על הרפובליקה האסלאמית של איראן". זאת, בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, שעל פי החשד, הוכתה למוות על ידי "משטרת המוסר" כי עטתה חיג'אב "באופן מרושל", והדיכוי האלים של ההפגנות ברחבי המדינה.

בתוך כך, ברמוק אמרה כי "על השלטונות ברפובליקה האסלאמית להפסיק מיד את היחס האכזרי לאזרחים שמפגינים". כמו כן, בהמשך, קראה לחקור את מותה של מהסא אמיני ואת מותם של אזרחים נוספים שהפגינו נגד מותה. 

מהסא אמיני (צילום: רויטרס)
מהסא אמיני (צילום: רויטרס)

ההצהרה של שרת החוץ של גרמניה מגיעה לאחר ימים סוערים באיראן ועשרות הרוגים במחאות שהתפשטו לכל רחבי המדינה. הנשיא האיראני, איברהים ראיסי, תקף בחריפות את המפגינים ובריאיון ששודר לטלוויזיה הממלכתית במדינה, הדגיש כי "העם האיראני רואה את המתפרעים, צריך להעמיד אותם לדין. ארה"ב מסיתה את העם וכמה אנשים הלכו שולל ומסכנים את ביטחון העם. נושא מותה של הגברת אמיני שימש כתירוץ, אבל האנשים נכשלו במהפכה הנגדית". כמו כן, הנשיא העיד כי שוחח עם משפחתה של אמיני ואמר כי "אמרתי להם שאעקוב אחרי העניין. הם גם הביעו את תמיכתם במשטר".