הוריקן איאןהסופה הטרופית פגעה אמש בחוזקה בחופיה של דרום קרוליינה וגרמה לגשמים כבדים ושטפונות. הרוחות נחלשו מעט והגיעו למהירות של 150 קמ"ש, אך הסופה יצרה שובל של נזקים, כשהיא ממשיכה בדרכה לכיוונה של צפון קרוליינה. 

תושבים רבים בדרום קרוליינה העידו על ממדי ההרס ועל בתים ומכוניות שפשוט נסחפו אל האוקיינוס. ראש עיריית מירטל ביץ', ברנדה בת'ון, אמרה כי "יכולתי לראות את הגלים והמים עולים, זה היה מעוד אינטנסיבי". בנוסף, מושל צפון קרוליינה, רוי קופר, אמר כי "אנו מצפים לגשם שוטף ולרוחות משתמשכות במדינה שלנו". זאת, על רקע הדיווחים כי 30 אלף איש נשארו ללא חשמל במדינתו, וכמאה אלף איש בדרום קרוליינה. עם זאת, מטאורולוגים סברו כי הסופה נחלשה משמעותי, אך היא עלולה לגרום להצפות נוספות.

הוריקן ''איאן'' בדרום קרוליינה (צילום: Scott Olson/Getty Images)
הוריקן ''איאן'' בדרום קרוליינה (צילום: Scott Olson/Getty Images)

כזכור, הנשיא ג'ו ביידן הכריז על מצב אסון בפלורידה כדי לאפשר העברת סיוע פדרלי, כולל דלק, גנרטורים ומים. ביידן הזהיר כי "זו עלולה להיות הסופה הקטלנית ביותר בתולדות פלורידה" והבהיר כי הממשל יסייע ככל שיוכל, על אף חילוקי הדעות המתמשכים מול המושל דה סנטיס הרפובליקני. "המסר שלי לתושבי פלורידה הוא - אמריקה מתאחדת. אנחנו נפעל כצוות אחד, כאמריקה אחת".

איאן פגע בדרום־מערב פלורידה, בין פורט מאיירס לפונט גורדה, הוגדר כהוריקן בדרגה 4, עם רוחות של 235 קמ"ש - והוא מהווה את הסופה החמישית בעוצמתה שפגעה ביבשה בארה"ב עד כה.