שלושה בני אדם נהרגו היום (שבת) כתוצאה מפיצוץ משאית תופת על גשר המקשר בין רוסיה לקרים, כך מסרה ועדת החקירה של רוסיה. "על פי החשד מדובר בנוסעים של מכונית שהייתה סמוך למשאית שהתפוצצה. גופותיהם של שני קורבנות, גבר ואישה, כבר חולצו מהמים וזהותם נקבעה", נמסר מהוועדה.

כאמור, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על הקמת ועדה ממשלתית שתחקור את הפיצוץ האדיר בגשר קרים, כך מסר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. פסקוב אמר לסוכנות הידיעות אינטרפקס כי "הנשיא הנחה את ראש הממשלה להקים ועדה ממשלתית שתקבע את הסיבות לאירוע ולחסל את תוצאותיה בהקדם האפשרי".

מקורב לפוטין מאשים: "שר ההגנה הרוסי צריך לירות בעצמו"

היועץ לנשיא וולדימור זלנסקי כינה את האירוע כ"התחלה", וציין כי "יש להשמיד את כל מה שלא חוקי". כמו כן, משרד ההגנה של אוקראינה השווה את הפיצוץ על הגשר המקשר בין חצי האי קרים ורוסיה לטביעת ספינת הדגל הרוסית של סיירת טילי הים השחור מוסקבה באפריל. "שני סמלים ידועים לשמצה של הכוח הרוסי בקרים האוקראיני - ירדו. מה הלאה?", נכתב. 

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, טענה שהתגובה בקייב מעידה על "אופי הטרור של התקרית". בעוד ראש חצי האי קרים הכבושה, סרגיי אקסיונוב, ביקש להרגיע את התושבים של המקום והדגיש כי שי מלאי נאות של דלק ומזון. 

בתמונות של גשר קרץ' לאחר הפיצוץ שפורסמו ברשתות החברתיות, נראה כי חלק מהכביש וגשר הרכבת נפלו למים מתחתיו. כמו כן, נראו להבות בוערות מקרונות רכבת מעל. הגשר באורך 19 ק"מ הוא נכס חשוב מבחינה אסטרטגית, בשל הקישור בין אזור קרסנודאר של רוסיה לחצי האי קרים שסופח לרוסיה. מקור הפיצוץ עדיין לא ברור.