תיעוד דרמטי: ברשת CNN נחשפו אתמול (חמישי) צילומים דרמטיים מה-6.1.2020, אז פרצו המונים אל גבעת הקפיטול, בדרישה לבטל את תוצאות הבחירות. את הצילומים צילמה בתה של ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי. בין היתר, נראים בתיעוד פוליטיקאים אמריקאים משתי קצוות הקשת הפוליטית נמלטים אל בסיס צבאי סמוך, אשר נהפך באותה העת למרכז פיקוד, שם יחד סגן הנשיא דאז מייק פנס, ניסו לעצור את שאירע בקפיטול. 

תומכי טראמפ פורצים לבית הלבן בקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)

נשיא ארה"ב ביידן: "טראמפ יצר והפיץ רשת של שקרים"
"טראמפ ניסה להשתלט על ההגה ולהצטרף לתומכיו שהסתערו על גבעת הקפיטול" 

הצילומים הגולמיים מביאים עדות לחוסר המעש של הנשיא לשעבר טראמפ לעצור את שהתרחש. "כל המעורבים פעלו באופן אקטיבי להפסקת האלימות, כדי לגרום לרשויות אכיפת החוק הפדרליות להפסיק את האלימות", ציין ג'יימי רסקין, דמוקרט במרילנד, שהוסיף: "כולם עשו את מה שהנשיא טראמפ לא עשה, מה שהוא פשוט סירב לעשות". במקביל, החליטה ועדת החקירה בנושא, לזמן את טראמפ למתן עדות. ההחלטה התקבלה פה אחד.

באחת מהסצנות הדרמטיות בתיעוד, נראה מנהיג המיעוט בסנט דאז, צ'אק שומר, צועק על ריאן מקארתי, מזכירה הצבאי לשעבר של ארצות הברית, זאת לאחר ששמע שמועה לפיה טראמפ מנע מכוחות רבים להגיע אל הקפיטול, על מנת להדוף את המפגינים. "הייתי רוצה לשמוע סיבה אחת טובה מדוע לכל הרוחות זה נדחה" (הגעת הכוחות לשטח), ציין בתיעוד מקארתי.

בתיעוד נוסף נראים פלוסי ושומר באים בטענות אל התובע הכללי בפועל ג'פרי רוזן, בדרישה לביצוע מיידי של מעצרים בקפיטול. בצילומים אף נראית פלוסי שואלת את פנס לשלומו, לאחר שהמפגינים קראו קריאות כנגדו, לאחר שטראמפ דרש ממנו תחת סמכותו של סגן הנשיא, לבטל את תוצאות הבחירות. פנס בתגובה השיב לה כי ישנם מקומות חלופיים שבהם ניתן להמשיך את הדיון שהתקיים, על אף שהיה מעדיף לעשות זאת בקפיטול, אך נראה כי "המקום אינו בטוח כעת", לדבריו.

במהלך הפריצה לקפיטול, המפגינים אף השתלטו על חדרה של פלוסי. בסרטון שצולם רק כמה שעות לפני כן, נראית יו"ר בית הנבחרים מקיימת שיחת וידאו עם הוועדה הדמוקרטית, על מנת לתכנן את המשך הליכי היום. 

כאשר היא נשאלת בנוגע לדבריו של טראמפ במהלך נאומו, בהם קרא לתומכיו "לצעוד לקפיטול", וכי יהיה שם איתם למחות על תוצאות הבחירות, פלוסי משיבה בחריפות ואומרת: "אם הוא יבוא אני אתן לו אגרוף, חיכיתי לזה. אני אכה אותו על הסגת הגבול בשטח הקפיטול, אלך על כך לכלא ואהנה מזה".