קתרינה- אמליה, נסיכת הולנד והמלכה המיועדת, ביצעה צעד מפתיע כאשר על אף ייחוסה בחרה לגור במעונות הסטודנטים באמסטרדם, על מנת להרגיש כמו סטודנטית רגילה. אך כעת, לאור חשש כי כנופיות פשיעה מתכננים לפגוע בה או לחטוף אותה, היא עזבה את המעונות וחזרה לארמון המלכותי. 

אמה המלכה סיפרה כי לאחר שחזרה להתגורר בארמון, הנסיכה "לא באמת יכולה לצאת החוצה ולגור כמו סטודנטית רגילה". אמליה אף ויתרה על הקצאה שהייתה זכאית לה לאחר שהגיעה לגיל 18, המוערכת בכ-1.9 מיליון דולר בשנה כאשר בחרה לעזוב את הארמון.

הנסיכה תמשיך בלימודיה, אך כאמור לא תתגורר עוד במעונות הסטודנטים כפי שרצתה. "אין לה חיי סטודנטים, כמו שיש לסטודנטים אחרים, אני מאוד גאה בה ובאיך שהיא ממשיכה", ציינה המלכה שהוסיפה: "זה גורם לי להיות אמוציונאלית, זה לא נחמד לראות את הילדה שלך חיה ככה, היא יכולה ללכת לאוניברסיטה אבל זה הכול".

שרת המשפטים והביטחון ההולנדית דילן ישילגוז-זגריוס, מסרה כי שירותי הביטחון עבדו קשה כדי להבטיח שהנסיכה תישאר בטוחה, אך ציינה שהיא לא יכולה לשתף פרטים יותר ספציפיים באשר לאיומים הביטחוניים שקיימים במקרה זה. 

הנסיכה התחילה את לימודיה בתואר ראשון בפוליטיקה, פסיכולוגיה, משפטים וכלכלה. כאשר נשאלה בעבר על בחירתה ללמוד כסטודנטית רגילה במעונות, ענתה כי היא לא מרגישה בנוח לקבל הקלות שונות, בעד שאר הסטודנטים עובדים הרבה יותר קשה.