מחוקקים בריטיים ינסו להדיח את ראש הממשלה ליז טראס השבוע, על אף אזהרה שקיבלו כי מהלך שכזה עלול להוביל לבחירות כלליות, כך דיווח הלילה (שני) העיתון בריטי ה"דיילי מייל".

על פי הדיווח, יותר מ-100 חברי פרלמנט המשתייכים למפלגה השמרנית מוכנים להגיש מכתבי אי-אמון לגראהם בריידי, יו"ר "וועדת 1922" האמונה על הצבעות אי-אמון במנהיגי המפלגה. באותם מכתבים, עשוים חברי הפרלמנט לטעון כי "זמנה של טראס חלף" ואף לשנות את חוקי המפלגה כדי לאפשר הצבעת אמון מיידית.

בריידי מתנגד למהלך, בטענה שלטראס יחד עם שר האוצר החדש ג'רמי האנט, מגיעה הזדמנות לקבוע אסטרטגיה כלכלית. במקביל, ה"טיימס" דיווח כי כמה מחוקקים קיימו דיונים חשאיים על החלפתה בראש ממשלה חדש. "אני לא חושב שאנחנו קרובים לזה בזמן הנוכחי", אמר ג'פרי קליפטון-בראון, גזבר ועדת 1922, ל-Sky News.  טראס צפויה לקיים השבוע עשרות פגישות עם חברי המפלגה השמרנית כדי למנוע את ניסיון ההדחה.

אחד מחברי הפרלמנט שהיה מעורב בדיונים על הדחת ראש הממשלה אמר ל"דיילי מייל": "היא איבדה את אמון השווקים והתמיכה בה מדממת. אנחנו צריכים לצרוב את הפצע, ומהר. יש רצון מוחץ בקרב חברי המפלגה שזה יגמר - חלקם רוצים שזה ייעשה עוד השבוע". חבר פרלמנט בכיר שבעבר תמך בטראס אמר לעיתון כי התמיכה בה בקרב בעלי בריתה ה"טבעיים" - "מתאדה". 

בריטניה, שנקלעה למשבר פוליטי, החליפה שלושה ראשי ממשלה מאז ההצבעה על עזיבת האיחוד האירופי ב-2016. טראס, שזכתה בהנהגת המפלגה השמרנית בחודש שעבר לאחר שהבטיחה להפחית מסים, נלחמת על הישרדותה הפוליטית לאחר שנטשה חלקים מרכזיים בתוכנית. על פי הדיווחים אחד המועמדים המובילים להחליפה הוא שר האוצר לשעבר רישי סונאק, במקביל ישנם חברי פרלמנט שבחנו את האפשרות להחזיר את בוריס ג'ונסון לתפקיד. 

לצד המשבר הפוליטי החריף, כלכלנים הזהירו כי  בריטניה עשויה להיקלע למיתון עד קיץ 2023. על פי האזהרה, כלכלת בריטניה צפויה להתכווץ בסביבות 0.2% בכל רבעון מאוקטובר ועד יוני בשנה הבאה. ירידה כלכלית ממושכת זו תגרום לירידה של 0.3% בתוצר המקומי הגולמי (GDP) לשנת 2023 כולה.