הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, אמר היום (שני) כי הוא לא מצפה כרגע להתקדמות במשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן. "אני לא מצפה לשום מהלך, זה חבל כי היינו מאוד מאוד קרובים", אמר בורל בפתח ישיבת שרי החוץ של האיחוד האירופי בלוקסמבורג.

מתרחקים מהסכם גרעין? איראן ממשיכה להרחיב את העשרת האורניום בנתנז

ירד מהפרק? גורמים אמריקאים מצהירים: "הסכם הגרעין הגיע למבוי סתום"  

בורל ציין כי השיחות הבינלאומיות עם טהרן נעצרו. שר החוץ של לוקסמבורג הצטרף לדבריו וטען כי הוא לא חושב שאפשר "להחיות את הסכם הגרעין של איראן ברגע זה". כזכור, בורל העריך בחודש שעבר כי לא צפויה פריצת דרך במשא ומתן. "הציעו כמה הצעות שבוודאי לא תרמו לתוצאה סופית", אמר בשולי פתיחת העצרת הכללית של האו"ם.

ז'וזף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי (צילום: רויטרס)
ז'וזף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי (צילום: רויטרס)

שרי החוץ של האיחוד צפויים להטיל היום סנקציות חדשות על טהרן בעקבות המחאות האלימות המתרחשות במדינה. על פי ההערכות, הטלת הסנקציות צפויה לסבך את הניסיונות להחיות את ההסכם עם איראן. הזרוע המבצעת של הגוש הציגה חבילת סנקציות נגד לפחות 15 אנשים וגופים איראנים. הטלת הסנקציות דורשת הסכמה של כל 27 המדינות החברות.

במקביל, חברי פרלמנט ממפלגת השלטון בגרמניה (SPD) להפסיק את השיחות עם איראן על הסכם הגרעין. "יש להביא לסיום השיחות. הגיע הזמן לומר: 'עד כאן ולא יותר'", אמרה חברת המפלגה ססקיה אסקן. בשבוע שעבר אמר דובר מחלקת המדינה האמריקאית כי הסכם הגרעין עם איראן "לא במוקד שלנו כרגע".