הראפר הפרובוקטיבי קנייה ווסט, ששינה באופן רשמי בשנה שעברה את שמו ל-יה ועורר זעם רב מסביב לעולם בשבועות האחרונים כאשר התבטא נגד יהודים באמירות אנטיישמיות, הצהיר כי הוא מתכוון לרכוש את הרשת החברתית הימנית פרלר (Parler). "בעולם שבו דעות שמרניות נחשבות שנויות במחלוקת, עלינו לוודא שיש לנו את הזכות להביע את עצמנו בחופשיות", אמר הזמר בהצהרה.

ג'ורג' פארמר, מנכ"ל חברת האם של פרלר, אמר: "העסקה הזו תשנה את העולם, ותשנה את הדרך בה העולם חושב על חופש הביטוי. יה עושה מהלך פורץ דרך למרחב המדיה החופשית ולעולם לא תצטרך לחשוש שוב מסילוק מהמדיה החברתית".

פרלר היא אחת מהפלטפורמות הימניות שעלו במהלך כהונתו של טראמפ ונוסדה על ידי ג'ון מאצה ורבקה מרסר, אך בעקבות העובדה שרבים מאלה שביצעו את ההסתערות על קפיטול ארה"ב ב-6 בינואר השתמשו בפלטפורמה, היא הוחרמה והוסרה מחנות האפליקציות של אפל וגוגל, מאצה הודח מתפקידו והוחלף בחודש מאי 2021 על ידי פארמר.

המהלך של ווסט לרכוש את האתר מגיע לאחר שסדרה של התפרצויות אנטישמיות הובילו לחסימת חשבונו מפרסום ברשתות האינסטגרם והטוויטר. כזכור, ווסט עורר את זעם העולם כשהתבטא כנגד יהודים וקרא להפעיל עליהם את מערכת ההגנה האמריקאית. רבים הגיבו וגינו את דבריו, ביניהם איילון מאסק וכוכב "חברים", דיוויד שווימר, והראפר אפילו הוזמן למוזיאון השואה בלוס אנג'לס כדי להבין את חומרת אמירותיו.