אשת התקשורת הרוסית לשעבר, מרינה אובסיאניקובה, שהואשמה בהפצת חדשות כזב על המלחמה באוקראינה, נמלטה מהמדינה לאחר שנמלטה ממעצר בית, כך דיווח היום (שני) עורך דינה. אובסיאניקובה נמצאת כרגע "תחת הגנתה של מדינה אירופית", אמר עורך הדין דמיטרי זחבטוב, וסירב לפרט כי לדבריו, "זה עלול להתברר כבעיה" עבורה.

אשת התקשורת משכה את תשומת הלב העולמית בחודש מרץ, כאשר התפרצה לאולפן הטלוויזיה במהלך שידור חי עם שלט שעליו נכתב "תפסיקו את המלחמה" ו"הם משקרים לכם". הקרמלין, כזכור, גינה את מחאתה כ"חוליגניזם". בת ה-44 קיבלה כעונש מעצר בית לאורך חודשיים מחודש אוגוסט על כך שבחודש יולי עמדה על סוללת נהר מול הקרמלין והרימה כרזה שכינתה את הנשיא ולדימיר פוטין כרוצח ואת חייליו כפשיסטים.

אובסיאניקובה עומדת בפני עד עשר שנות מאסר בגין הפצת חדשות כזב על הצבא הרוסי,  ובפוסט ב-5 באוקטובר אמרה שהיא נמלטה ממעצר בית מכיוון שלא היה טענה משפטית שניתן להעלות בתום משפט התביעה. מקום הימצאה מאז לא ידוע.

זחבטוב סיפר שבתה של אובסיאניקובה עזבה איתה את הארץ, בעוד בנה נשאר ברוסיה. הוא סירב לומר היכן היא נמצאת אך אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "בקרוב הכל יתפרסם ברבים, אנחנו צריכים כמה שבועות".