סיפור הרצח המחריד של הילדה לולה על ידי שוהה בלתי חוקית מעורר זעזוע בצרפת וגם סערה פוליטית סביב שאלת גירוש המהגרים.

לולה בת ה־13 חזרה ביום שישי האחרון מבית הספר ברובע ה־19 של פריז לבניין סמוך שבו התגוררה, אולם לא הגיעה לביתה. בפתח הבניין היא פגשה את דביה, אלג'ירית בת 24, שאילצה אותה לעלות לדירת אחותה שבה היא מתגוררת, בכניסה אחרת של הבניין.

לפי עדותה, היא דרשה מהילדה להתקלח לפני שסתמה את פיה בנייר דבק, ואז ביצעה בה מעשי התעללות מינית ודקרה אותה בפראות, כולל בצווארה. אחר כך הכניסה אותה, כשהיא עדיין בחיים, לתיק פלסטיק אטום. בסופו של דבר הילדה האומללה מתה מחנק והתגלתה על ידי חסר בית שהזעיק את המשטרה.

אחד ממכריה של דביה סיפר כי באחרונה היא דיברה אל עצמה והודיעה על כוונתה להתנצר ולהצטרף לכת השטן.

בחקירה התברר כי היא שוהה בלתי חוקית, לאחר שקיבלה במשך שנים אשרת סטודנטית. באוגוסט היא נתפסה בשדה תעופה לאחר שהתברר שהיא שוהה בלתי חוקית זה שלוש שנים והוצאה נגדה פקודת גירוש, שלא נאכפה.

האופוזיציה הימנית בצרפת רואה בכך דוגמה לחוסר יכולתם ורצונם של השלטונות לגרש את המהגרים הבלתי חוקיים חזרה לארצותיהם. באסיפה הלאומית האשימה מנהיגת האיחוד הלאומי מרין לה פן את הממשלה במחדל ובאחריות למותה של לולה.

"הפשעים מבוצעים על ידי שוהים בלתי חוקיים שאינם רוצים או יכולים לחזור לארצם", אמרה. "אחד מתוך שני פשעים בפריז מבוצע על ידי זרים, לעתים קרובות לא חוקיים. 90% מצווי הגירוש אינם מיושמים".

הממשלה הודתה כי היא יכולה להתייעל בנושא גירוש הזרים, אולם מתנגדי ההגירה הבהירו כי הם אינם מתכוונים להניח לנושא.