מלחמת רוסיה-אוקראינה: חברת הכנסת לשעבר ופרשנית לענייני רוסיה, נינו אבסדזה, שוחחה הבוקר (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, והתייחסה להמשך הלחימה באוקראינה והעריכה כיצד צפויה להימשך המערכה.

פוטין הכריז על החלת משטר צבאי בדונייצק, לוגאנסק, זפוריז'יה וחרסון
רוסיה מזהירה: זהו הצעד שיוביל בוודאות למלחמת עולם שלישית

"תמונת המצב כעת גרועה כבר יותר מחצי שנה, אבל עכשיו באמת נראה שפוטין הוריד את הכפפות", אמרה אבסדזה בפתח דבריה, "בנוסף לכל מה שנעשה הוא גם מכריז מצב חירום באותם ארבעת האזורים שהוא כבש, בניגוד לחוקים הבינלאומיים, ומכריז בהם משטר צבאי. יש שם חוקים דרקוניים, אנשים לא ממש יכולים לצאת ולהיכנס מהאזורים האלו, ואין לרשויות יכולת לעשות מה שהם רוצים. נהיה שם גרוע יותר מיום ליום".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

 

"מצד אחד מעמדו של פוטין מתערער, מצד שני הוא חייב להראות למערב מי הבוס לפחות באותם ארבעת האזורים הלא חוקיים האלו שהוא כבש", הוסיפה, "היו אפילו שמועות שעד כדי כך הם היו מודאגים שהגבירו גם את השמירה עצמה, כך או אחרת חשוב להבין - הוא הגיע למצב שאין לו מה להפסיד. הוא כעת הילד הרע של כל העולם, אין מי שמוכן לדבר איתו, אף אחד לא מוכן לשתף איתו פעולה וזה מצב מסוכן - אין לו מה להפסיד בסטטוס הזה". 

לסיום התייחסה אבסדזה לאפשרות שהרוסים ייסגו מחרסון, ואמרה: "האוקראיניים תוקפים שם, וייתכן שאותו גנרל שפוטין מינה כפקד החדש של המבצע התחיל להכין קרקע לנסיגה. הגנרל הזה אמר שהמצב שם לא פשוט וזה ידרוש אולי החלטות לא פשוטות. אך יכול להיות שהוא פשוט משקר כדי להרדים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM