שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, שלל היום (שישי) כינון אפשרי של הסכם גרעין חדש עם איראן אך ציין כי מדינתו תומכת בדרך הדיפלומטית. "לא יהיה הסכם בקרוב כי האיראנים ממשיכים להעלות סוגיות חוץ במשא ומתן על הסכם הגרעין", אמר  במסיבת עיתונאים משותפת בוושינגטון עם שרת החוץ הצרפתית קתרין קולונה.

לדבריו כל עוד טהרן תשמור על עמדה זו, "לא תהיה אפשרות להתקדם לקראת הסכם". עם זאת, הוא הבטיח שעבור ארצות הברית "הדרך הטובה ביותר לפתור את סוגיית הגרעין היא באמצעות פתרון דיפלומטי". הוא גם הבהיר כי, עם או בלי הסכם, וושינגטון נשארת נחושה "שאירן לעולם לא תצליח לפתח נשק גרעיני". ואמר כי ארה"ב "תמשיך לקבל את ההחלטות הדרושות" כדי להגיב לפעילויות של איראן כמו אספקת מל"טים לרוסיה למלחמה באוקראינה.

כזכור, מוקדם יותר השבוע נשמעו קולות דומים גם מצד גורמים באירופה. הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, אמר כי הוא לא מצפה כרגע להתקדמות במשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן.  "אני לא מצפה לשום מהלך, זה חבל כי היינו מאוד מאוד קרובים", טען.

בורל ציין כי השיחות הבינלאומיות עם טהרן נעצרו. שר החוץ של לוקסמבורג הצטרף לדבריו וטען כי הוא לא חושב שאפשר "להחיות את הסכם הגרעין של איראן ברגע זה". כזכור, בורל העריך בחודש שעבר כי לא צפויה פריצת דרך במשא ומתן. "הציעו כמה הצעות שבוודאי לא תרמו לתוצאה סופית", אמר בשולי פתיחת העצרת הכללית של האו"ם.

חברי פרלמנט ממפלגת השלטון בגרמניה (SPD) קראו להפסיק את השיחות עם איראן על הסכם הגרעין. "יש להביא לסיום השיחות. הגיע הזמן לומר: 'עד כאן ולא יותר'", אמרה חברת המפלגה ססקיה אסקן. בשבוע שעבר אמר דובר מחלקת המדינה האמריקאית כי הסכם הגרעין עם איראן "לא במוקד שלנו כרגע".