דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, טוען כי לארצות הברית יש ראיות לכך שאיראן שלחה חיילים לשטחי הכיבוש הרוסי באוקראינה כדי לסייע לרוסיה לבצע התקפות של מל"טים איראניים על מטרות ברחבי המדינה, כך דווח היום (שבת) בחדשות NBC.

לא רק מל"טים: הנשק הקטלני שאיראן צפויה להעביר בקרוב לרוסיה
דיווח: מל"טים מתאבדים איראנים הפגיזו יעדים סמוך לקייב

על פי הדיווח, איראן שלחה בין היתר מאמנים צבאיים ואנשי תמיכה טכנית כדי לאפשר לכוחות הרוסיים להשתמש במזל"טים מתוצרת איראן. "המערכות עצמן סבלו מכשלים ולא פעלו בסטנדרטים שככל הנראה ציפו הרוסים", אמר קירבי. 

על פי ההערכות בממשל ביידן, רוסיה קיבלה עד כה עשרות מל"טים איראניים וככל הנראה תמשיך לקבל משלוחים נוספים בעתיד. "הממשל מודאג מכך שאיראן תספק לרוסיה נשק קונבנציונלי מתקדם כמו טילי קרקע-קרקע", הוסיף קירבי.

מל''ט איראני במהלך תרגיל צבאי (צילום: רויטרס)
מל''ט איראני במהלך תרגיל צבאי (צילום: רויטרס)

באירופה פנו לאו"ם לפתוח בחקירה נגד איראן

בתוך כך, צרפת, בריטניה וגרמניה קראו במכתב לאו"ם לפתוח בחקירה בנוגע לדיווחים על המל"טים איראניים שרוסיה משתמשת בהם במלחמה באוקראינה. במכתבם, שהופנה למועצת הביטחון של האו"ם ולמזכ"ל אנטוניו גוטרש, נכתב מטעם המדינות הללו כי "אנו מודאגים מאוד מהעברת כלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים) מאיראן לרוסיה".

מנגד, באיראן דינו בחריפות את הקריאה לפתוח נגדם בחקירה, ודובר משרד החוץ מסר: "הקריאה של קבוצת המדינות הזו הייתה שקרית וחסרת בסיס, היא נתחדה על ידנו בתוקף".