שר האוצר לשעבר של בריטניה, רישי סונאק הוא ראש הממשלה הבא של בריטניה, כך הובהר היום (שני), לאחר שמנהיגת בית הנבחרים פני מורדנט הודיעה כי לא הצליחה לעמוד ברף 100 החתימות הנדרש להתמודדות. בעקבות כשלונה, סונאק ימונה לראשות המפלגה השמרנית ומכך גם לראשות הממשלה.

שבוע מכריע למפלגה השמרנית: אלו המועמדים המובילים לראשות ממשלת בריטניה
לאחר חודש וחצי בלבד: ראש ממשלת בריטניה ליז טראס הודיעה על התפטרותה

בהודעת פרישתה מהמירוץ כתבה מורדאנט: "אנחנו נמצאים בזמנים חסרי תקדים. למרות לוח הזמנים הצפוף לבחירת מנהיג המפלגה, זה ברור לכולם כי הקולגות שלנו מרגישים שאנו צריכים ודאות כבר היום. הם עשו את בחירתם באמונה כי זו ההחלטה הטובה למדינה. כתוצאה מכך, בחרנו כעת את ראש הממשלה החדשה שלנו, ההחלטה הזו היא היסטורית ומראה פעם נוספת את הגיוון והכישרון של המפלגה. רישי יזכה לתמיכתי המלאה. אנחנו כולנו חייבים את זה למדינה, אחד לשני ולרישי להתאחד ולעבוד יחד עבור טובת המדינה. יש הרבה עבודה לעשות".

למועמדים היה עד השעה 14:00 (שעון בריטניה) כדי להשיג את תמיכתם של 100 חברי פרלמט של המפלגה השמרנית על להיכנס למירוץ לראשות  המפלגה והמדינה. במידה ומועמד נוסף היה אוסף את החתימות הנדרשות, כ-172,000 חברי המפלגה השמרנית היו בוחרים את המנהיג החדש בהצבעה מקוונת. סר גרהם בריידי, יו"ר ועדת 1922 של המפלגה השמרנית שאחראית על הבחירות, אמר כי ראש ממשלה חדש צפוי להכנס לתפקידו לכל המאוחר עד יום שישי הקרוב.

מנגד, באופוזיציה הבריטית המשיכו בדרישותיהם לקיים בחירות כלליות. מנהיג מפלגת הלייבור הראשית, קיר סטאמר, אמר ל-BBC כי "אנחנו צריכים בחירות כלליות, תנו לציבור להחליט... האם הם רוצים להמשיך בכאוס הזה או שהם רוצים יציבות תחת ממשלת לייבור?"