איראן טוענת כי עשרה סוכנים שפעלו "למען ישראל" במחוז מערב אזרבייג'ן. לדברי טהרן, העצורים קיימו קשרים ישירים בווידאו עם סוכנים של המוסד. על פי דיווח בסוכנות הידיעות המקומית "תסנים", אותם סוכנים תכננו לחטוף אנשי כוחות ביטחון איראנים במטרה לחלץ מהם מידע. עוד נטען כי הסוכנים קיבלו כסף מישראל ומהמוסד עבור המשימות שהשלימו. 

בהמשך, טענה סוכנות הידיעות כי אותה קבוצה העלתה באש מספר מכוניות ומבני מגורים של גורמים הקשורים למוסדות הביטחון של איראן. לדבריהם, בהמשך ניסו אותם סוכנים גם להתנקש פיזית בכוחות הביטחון והמודיעין האיראנים. עוד דווח כי נגד הסוכנים הוצא צו מעצר זמני. 

אין זו הפעם הראשונה שטהרן מבשרת על מעצר סוכני מוסד. בחודש יוני האחרון דווח כי כי מספר "סוכני מוסד" נעצרו בדרום-מזרח המדינה לאחר שתכננו להתנקש בחייהם של מדעני גרעין איראנים.  מסיבת עיתונאים, טען התובע המקומי כי "בזכות המודיעין האיראני, הסוכנים זוהו ונעצרו בכל אחד מהמחוזות השונים. התיק נמצא כעת בשלב חקירה מתקדמת וכתב אישום יוגש וישלח בקרוב לבית המשפט".

בחודש אפריל  טען משרד המודיעין הכללי של סיסתאן ובלוצ'סתאן כי שלושה "סוכני מוסד" נעצרו במחוז בעקבות מעורבותם בהפצת מידע ומסמכים סודיים. עוד קודם לכן, טענו הרשויות בטורקיה כי עצרו רשת של "15 סוכני מוסד" שפעלו במדינה. לפי הדיווחים, הקבוצה אספה מידע על סטודנטים טורקים וזרים תמורת כסף ועל הפלסטינים החיים במדינה.