משרד ההגנה הרוסי טען היום (שני) כי העבודה על יצירת ה"פצצה מלוכלכת" של אוקראינה הגיעה לסיומה. בתדרוך שערך ראש כוחות זרוע ההגנה הקרינה, הכימית והביולוגית של הצבא הרוסי, לוטננט-גנרל איגור קירילוב, טען כי "לשני ארגונים באוקראינה יש הנחיות ספציפיות איך ליצור את מה שנקרא" הפצצה המלוכלכת". העבודה נמצאת בשלב הסופי".

אחרי האיומים, ארה"ב מבהירה: "נסרב לקבל כל תירוץ של רוסיה להחמיר את המצב"
פוטין ישתמש בנשק גרעיני באוקראינה? התחזית הקודרת של ראש ה-CIA

לדבריו, קייב רוצה לארגן פרובוקציה כדי להאשים את רוסיה בשימוש בנשק להשמדה המונית ולהשיק קמפיין אנטי-רוסי רב עוצמה בעולם. קירילוב הוסיף כי מוסקבה מודעת למגעים בין לשכת נשיא אוקראינה לבין נציגים בבריטניה על רכישה אפשרית של טכנולוגיית נשק גרעיני.

"קייב מתכננת להסוות את הפיצוץ כפעולה חריגה של נשק גרעיני רוסי בעל תפוקה נמוכה, שבו אורניום מועשר משמש כמטען. איזוטופים רדיואקטיביים באוויר יתועדו על ידי חיישני מערכת הניטור הבינלאומית באירופה, אשר כצפוי במשרדו של זלנסקי, יאפשרו להאשים את הקרמלין בשימוש בנשק להשמדה המונית", אמר וטען כי שיטות דומות כבר היו בשימוש על ידי המערב בסוריה, כאשר ההגנה האזרחית הסורית צילמה שם סרטונים על השימוש בנשק כימי על ידי כוחות הממשלה.

קירילוב ציין כי ישנם מפעלים באוקראינה שיכולים לספק את המשאבים הדרושים לנשק גרעיני בעל תפוקה נמוכה: שלוש תחנות כוח גרעיניות  ותחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל שהושבתה. "לאוקראינה יש גם בסיס מדעי מתאים: מדענים ממכון חרקוב לפיזיקה וטכנולוגיה השתתפו בתוכנית הגרעין הסובייטית, למכון המחקר הזה יש גם פרויקטים ניסיוניים, בפרט, המתקנים התרמו-גרעיניים של אוראגן. בנוסף, מחקר עם חומרים רדיואקטיביים מתבצע במכון הגרעיני באקדמיה למדעים בקייב", טען.

בהמשך, אמר  שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי מדינתו תבדוק לעומק את נושא ה"פצצות המלוכלכות". "יש לנו אינטרס רב למנוע פרובוקציה נוראית שכזו, ומה ששותפינו המערביים אומרים בפומבי, כשהם עוסקים בתמיכה בזלנסקי ובמשטרו, לא אומר בהכרח שבדיונים הפנימיים שלהם, הם יקחו את המידע שנמסר על ידינו ", אמר השר במסיבת עיתונאים לאחר פגישתו עם מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי (OIC).

קודם לכן, שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו הביע דאגה בפני עמיתיו מארצות הברית , צרפת וטורקיה לגבי השימוש האפשרי ב"פצצה מלוכלכת" על ידי קייב.