ערוץ "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דיווח הבוקר (שלישי) כי הרפובליקה האסלאמית מספקת ביגוד משוריין לחיילים הרוסים בשדה הקרב, כך עולה מדוח מחלקת המודיעין במשרד ההגנה האוקראיני. על פי הדיווח, כ-1,500 אפודים וקסדות כבר מאוחסנים במחסנים של הצבא הרוסי. זאת, לאחר שדווח כי יש ראיות לכך שאיראן שלחה חיילים לשטחי הכיבוש הרוסי באוקראינה כדי לסייע לרוסיה לבצע התקפות של מל"טים איראניים. 

כמו כן, נמסר כי המשטר האיראני מתכנן לשלוח בעתיד הקרוב כ-3,000 אמצעי מיגון נוספים לחיילים הרוסים. לפי מחלקת המידע של משרד ההגנה האוקראיני, גורמים באיראן מתכננים לשלוח גם קבוצה חדשה של יועצים, על מנת לסייע לרוסיה להשתמש ברחפנים מסוג "אראש-2".

צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)
צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)

כזכור, מקורות מערביים מרובים טענו בשבוע שעבר כי חברי משמרות המהפכה האיראנים זוהו באזורים באוקראינה שבשליטת רוסיה, כך דווח בערוץ טלוויזיה האמריקאי "FOX NEWS". על פי הדיווח, חברי משמרות המהפכה האיראנים הגיעו לאזורים אלה על מנת לסייע באימון הכוחות הרוסיים.

דו"ח של המכון לחקר המלחמה (IFSW) שפורסם בשבוע שעבר טען כי הכוחות רוסים הביאו כוח אדם המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים כדי להכשיר את הצבא הרוסי כיצד להשתמש במל"טים המתאבדים "שאהד 136" שפותח על ידי החברה התעשייתית האיראנית. מהדו"ח עולה כי  ב-12 באוקטובר הודיע ​​מרכז ההתנגדות האוקראיני כי מספר "לא מוגדר" של איראנים הגיע לחצי האי קרים ולאזור חרסון.

ה"דיילי מירור" הבריטי דיווח כי המספר יכול להגיע ל-50 חברי משמרות המהפכה. משרד ההגנה האמריקאי אמר לפוקס ניוז כי "אין לו מה להוסיף בשלב זה" בתגובה לדיווחים. מרכז ההתנגדות טען גם כי "המדריכים האיראנים" שולטים ישירות בשיגור הרחפנים על מטרות אזרחיות, כולל במחוזות מיקולאיב ואודסה.  ה-IFSW ציין שמשמרות המהפכה הם המפעילים העיקרים של מלאי המל"טים של איראן.