שישה שבועות בלבד עברו מאז שליז טראס נכנסה לנעליו של בוריס ג'ונסון ועד שהודיעה על התפטרותה מתפקיד רה"מ. כעת, בין המועמדים המובילים לראשות הממשלה ניתן למצוא את רישי סונאק, פייבוריט הקהל הבריטי. בראיון שערך לעיתון "טלגרף" הבריטי, הצהיר סונק על עמדותיו בנוגע למשמרות המהפכה של הרפובליקה האסלאמית של איראן, והסכם הגרעין עם מדינות המערב.

בתוך כך, סונאק התייחס להסכם הגרעין בין איראן למעצמות המערב, והצהיר כי "אנו זקוקים בדחיפות להסכם גרעין חדש ומשופר, וסנקציות קשות יותר, אם לא נוכל להגיע לתוצאות. עלינו להתחיל לשאול את עצמנו העם ה-JCPOA אכן הגיע למבוי סתום". כמו כן, הצהיר כי יש להגדיר את משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור".

משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)
משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)

בנוסף, סונאק התייחס גם לניסיון ההתנקשות בסלמאן רושדי בארה"ב ותקף את המשטר האיראני. לדבריו, "המתקפה האכזרית צריכה לשמש כקריאת השכמה למערב. התגובה האיראנית למתקפה מחזקת את ההכרח בהטלת אמברגו על משמרות המהפכה".

כזכור, עבור חלק מהשמרנים בבריטניה, רישי סונאק הוא השר שבזכותו הכלכלה הבריטית לא קרסה במגיפת הקורונה, עבור אחרים הוא "הבוגד שתקע סכין בגבו של בוריס ג'ונסון". סונאק, שר האוצר לשעבר, היה, כאמור, במקום השני במירוץ האחרון לראשות ממשלת בריטניה, שהסתיים רק לפני שישה שבועות, למרות היותו המועמד הפופולרי ביותר בקרב מחוקקים שמרנים בפרלמנט.

החלטתו הדרמטית של סונאק להתפטר ביולי, הובילה לגל התפטרות של שרים, שבסופו של דבר אילצה את ג'ונסון לוותר בעל כורחו על התפקיד הבכיר ברחוב דאונינג. לפיכך, רבים מאשימים את סונאק בנפילתו של ג'ונסון. סונאק הזהיר בעבר כי הפחתות המס של טראס יגרמו לזינוק בעלויות ההלוואות, טענה שהוכחה כנכונה, שכן התוכנית הכלכלית שלה גרמה לניתוק בשוק אגרות החוב שהוביל לפטירתה.