המלחמה באירופה: על רקע הדיווחים כי איראן ממשיכה במשלוחי הנשק לרוסיה, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, חשף כי הטילים הרוסים בשיתוף עם הכטב"מים האיראנים, השמידו יותר משליש ממגזר האנרגיה של אוקראינה, כך דווח היום (שלישי) בערוץ "אל-חדת'" הסעודי. בתוך כך, זלנסקי קרא לקהילה הבינלאומית לכסות את הגירעון בתקציב המדינה שעומד על 38 מיליארד דולר.

כמו כן, נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, התייחסה למצב הכלכלי הקשה באוקראינה, והצהירה כי "אין לנו זמן לבזבז, היקף הנזק הוא עצום. הבנק העולמי מעריך את עלות הנשק ב-350 מיליארד דולר". היא הוסיפה כי "העולם צריך לעזור לאוקראינים לבנות מחדש את ארצם ובמהירות, האיחוד האירופי מוכן לתאם את צעדי השיקום. יש צורך בפלטפורמות תיאום בינלאומיות בהקדם האפשרי, רצוי לפני סוף השנה או בתחילת השנה הבאה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נזקי התקיפה הרוסית בחרקוב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Vyacheslav Madiyevskyy)
נזקי התקיפה הרוסית בחרקוב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Vyacheslav Madiyevskyy)

עם זאת, הנשיא האוקראיני השתתף בוועידה בברלין, דרך מצלמת וידאו, בהשתתפות הקנצלר הגרמני אולף שולץ, והצהיר כי אוקראינה "עדיין לא קיבלה סנט מהתוכנית להתאוששות המהירה בשווי 17 מיליארד דולר". זלנסקי הדגיש בנוסף כי "רוסיה הורסת הכל כדי שיהיה לנו קשה יותר לעבור את החורף".

כזכור, מקורות מערביים מרובים טענו בשבוע שעבר כי חברי משמרות המהפכה האיראנים זוהו באזורים באוקראינה שבשליטת רוסיה, כך דווח בערוץ טלוויזיה האמריקאי "FOX NEWS". על פי הדיווח, חברי משמרות המהפכה האיראנים הגיעו לאזורים אלה על מנת לסייע באימון הכוחות הרוסיים.

דו"ח של המכון לחקר המלחמה (IFSW) שפורסם בשבוע שעבר טען כי הכוחות רוסים הביאו כוח אדם המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים כדי להכשיר את הצבא הרוסי כיצד להשתמש במל"טים המתאבדים "שאהד 136" שפותח על ידי החברה התעשייתית האיראנית. מהדו"ח עולה כי  ב-12 באוקטובר הודיע ​​מרכז ההתנגדות האוקראיני כי מספר "לא מוגדר" של איראנים הגיע לחצי האי קרים ולאזור חרסון.