סגנית שר החוץ של ארה"ב, וונדי שרמן, שלחה היום (שלישי) מסר מאיים לכיוונה של קוריאה הצפונית והצהירה כי "ארה"ב תפעיל את מלוא היכולות הצבאיות שלה, כולל הגרעיניות, על מנת להגן על בעלות הברית - יפן ודרום קוריאה". זאת, על רקע טענתה כי המדינה המסוגרת מסלימה את המתיחות באזור באמצעות פרובוקציות.

בתוך כך, שרמן הדגישה כי "שיגורי הטילים הבליסטיים החוזרים והירי הארטילרי בשבועות האחרונים היוו פעולה צבאית תוקפנית ופרובוקטיבית". כמו כן, בשיחה שערכה על סגן שר החוץ של קוריאה הדרומית, צ'ו היונג-ודנג, אמרה כי "זהו מעשה חסר אחריות, מסוכן ומערער את היציבות באזור". סגן שר החוץ של קוריאה הדרומית גם העלה חששות שמדיניות הנשק הגרעיני של השכנה מצפון מגדילה את האפשרות לשימוש שרירותי של פיונגיאנג בנשק גרעיני.

קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי בטיל בליסטי (צילום: KCNA via REUTERS)
קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי בטיל בליסטי (צילום: KCNA via REUTERS)

כזכור, מוקדם יותר החודש, קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי לעבר שטחה של יפן. הטיל לא נחת בשטח המדינה וככל הנראה נפל באוקיינוס השקט. במהלך השיגור הופעלה התראת חירום במדינה והממשלה קראה לתושבים במספר אזורים להיכנס למקלטים. יצוין כי זו הפעם הראשונה מאז 2017 שקוריאה הצפונית משגרת טיל לעבר יפן.

בתגובה לשיגור הודיעה ארצות הברית כי היא "מגנה בחריפות" את המהלך של קוריאה הצפונית. היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן התייעץ עם גורמים יפניים לגבי "תגובות אפשריות" בעקבות השיגור. ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, אמר לאחר השיגור כי הוא "מגנה בחריפות את הפעולות הברבריות" של קוריאה הצפונית, וקרא למדינות נוספות "לגנות בחומרה" את הפעולה.

המועצה לביטחון לאומי של קוריאה הדרומית גינתה אף היא את השיגור, ואמרה כי אי אפשר לסבול יותר את הפרובוקציות מצפון. "קוריאה הדרומית מצהירה בבירור שלא ניתן להתעלם מהפרובוקציות המתמשכות של קוריאה הצפונית והן יגבו מחיר. נחפש צעדים שונים נגד קוריאה הצפונית, כולל חיזוק הסנקציות בתוך הקהילה הבינלאומית, על בסיס שיתוף פעולה הדוק עם ארה"ב", נאמר בהודעה מטעמה.