בצל המשך הפלישה הרוסית לאוקראינה, ארה"ב הודיעה כי היא שוקלת לשלוח לאוקראינה סוללות של מערכת ההגנה האווירית "הוק", על מנת לסייע לקייב וליירט מל"טים בשמי המדינה, כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות "רויטרס". מערכת ה"הוק" מבוססת על שדרוג טילי הכתף "סטינגר", שארה"ב כבר שלחה בעבר לאוקראינה.

בתוך כך, ברויטרס דווח בנוסף כי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתכוון להשתמש בסמכות שניתנה לו על מנת לעביר את המערכת לאוקראינה, וזאת על מנת לבצע זאת בהקדם האפשרי, וללא אישור חירום מצד הקונגרס. למערכת ההגנה האווירית יש יכולת יירוט בטווח של 40 ק"מ ובגובה של 20 ק"מ.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מערכת ההגנה האווירית ''הוק'' (צילום: gettyimages)
מערכת ההגנה האווירית ''הוק'' (צילום: gettyimages)

הדיווח מגיע זמן קצר לאחר ששר ההגנה האוקראיני, אולקסי רזניקוב, שוחח עם מקבילו האמריקאי, לויד אוסטין. רזניקוב מסר כי השיחה הייתה "פורייה" וכי אוקראינה "מעריכה את עמדתה הברורה של ארה"ב בעניין הפרובוקציות הרוסיות, ואפס הסבלנות לסחיטה של פוטין. דיברנו גם על חבילת הסיוע הביטחוני של ארה"ב לאוקראינה".

כזכור,  שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ערך שיחת טלפון עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, בנוגע להידרדרות אפשרית של המלחמה באוקראינה, לאחר שערך מוקדם יותר סבב שיחות עם כמה מעמיתיו בעולם, ביניהם סבסטיאן לקורני, שר ההגנה הצרפתי, כמו גם שר ההגנה הבריטי וולאס והשר הטורקי, והזהיר מפני מה שקרוי בפיו "פצצה מלוכלכת" הנמצאת בידי האוקראינים.

שויגו ציין כי קייב עלולה לכאורה ליצור פרובוקציות באמצעות השימוש באותה פצצה - רמז לנשק להשמדה המונית, כך לטענתו. עוד הוסיף שויגו כי מדובר ב"סיטואציה שיש לה יכולת להתלקח ולצאת משליטה".