העולם הזדעזע בשבועות האחרונים מהתבטאויותיו הפוגעניות והאנטישמיות של הראפר קניה ווסט, והגיעה גם תורה של ענקית אופנת הספורט, אדידס, לנקוט במעשה. בעקבות קריאות הצרכנים, אדידס החליטה היום (שלישי) לסיים את התקשרותה עם ווסט, לאחר מערכת יחסים ארוכה של שיתופי פעולה מסחריים מוצלחים.

קניה ווסט מגיב על האמירות האנטישמיות: "שמח שחציתי את הגבול"
קניה ווסט התבטא באנטישמיות - כוכב "חברים" דיוויד שווימר יצא נגדו

חברת אופנת הספורט הצהירה: "אדידס לא סובלת אנטישמיות וכל סוג אחר של דברי שטנה. ההערות והפעולות האחרונות של ווסט היו בלתי מקובלות, שונאות ומסוכנות, והן מפרות את ערכי החברה של גיוון והכלה, כבוד הדדי והגינות".

אדידס הוסיפה כי "לאחר בדיקה מעמיקה, החברה קיבלה את ההחלטה להפסיק את השותפות עם ווסט לאלתר, להפסיק את הייצור של מוצרי המותג Yeezy ולהפסיק את כל התשלומים לווסט ולחברות שלו. אדידס תפסיק את עסקי אדידס Yeezy באופן מיידי".

לדבריה, תהיה לכך השפעה שלילית קצרת טווח של עד 250 מיליון יורו (כ-877 מיליון שקלים) על רווחה הנקי של החברה בשנת 2022 בשל המכירות של הרבעון הרביעי.

כזכור, הראפר קניה ווסט או בכינויו "Ye", נחסם מהרשתות החברתיות טוויטר ואינסטגרם לאחר שהאשים את הראפר פי דידי בשליטה על ידי ​​"אנשים יהודים". זה הגיע אחרי הפרובוקציה שלו בשבוע האופנה בפריז, שם לבש חולצה מתריסה כנגד מחאת השחורים בארצות הברית ועליה נכתב "חיי לבנים חשובים". ההתבטאויות של הראפר עוררו זעם ורעש גדול בעולם, בעוד שהוא הסביר כי "הוא לא יכול להיות אנטישמי כי אנשים שחורים הם יהודים בעצמם".