חשש ממלחמה גרעינית? רוסיה ערכה היום (רביעי) סדרת תרגילים של כוחות הגרעין האסטרטגיים שלה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית של מוסקבה.

אחרי האיומים, ארה"ב מבהירה: "נסרב לקבל כל תירוץ של רוסיה להחמיר את המצב"
כאב הראש של פוטין: התשובה של ארה"ב לאיום הכטב"מים של איראן

עוד דווח כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שצפה בתרגול, קבע את ביצועו בכדי לשמור על ההכשרה של הכוחות. שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, מסר כי התרגילים הגרעניניים מתבצעים על מנת להיערך למתקפה גרעינית אפשרית של האוייב.

אתמול, מסר הפנטגון כי מוסקבה הודיעה לארצות הברית על כוונתה לבצע את סדרת התרגילים המדוברת, שבין היתר צפוייה לכלול ניסוי של טילים בליסטיים."ארה"ב קיבלה הודעה וכפי שהדגשנו בעבר, זהו תרגיל שנתי שגרתי של רוסיה", אמר דובר חיל האוויר, פטריק ריידר, בתדרוך עיתונאים. "אז בהקשר זה, רוסיה עומדת בהתחייבויות בקרת הנשק שלה ובמחויבויות השקיפות שלה למסור את ההודעות הללו".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הכרזתו על הסיפוח. באדיבות רויטרס

בתוך כך, הקרמלין טען היום כי ימשיך "בנמרצות" להעלות בפני הקהילה הבינלאומית את הטענה כי אוקראינה נערכת לפיצוץ נשק גרעיני. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר לכתבים כי מוסקבה רוצה לעורר תגובה אקטיבית מהקהילה הבינלאומית.

כמו כן, שר ההגנה שויגו התקשר אמש לעמיתיו ההודיים והסינים להעביר את האזהרה של מוסקבה, בהמשך לסדרה של שיחות עם שרי ההגנה של נאט"ו. אוקראינה ובעלות בריתה המערביות דחו את הטענה של רוסיה והביעו חשש שמוסקבה משתמשת בה כעילה להסלמה נוספת במלחמה.