קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (בין חמישי לשישי) שני טילים בליסטיים קצרי טווח מול החוף המזרחי שלה, כך דיווח צבא דרום קוריאה, בזמן שכוחותיו מסיימים שבועיים של תרגילים שמטרתם היה להרתיע את שכנתם מהצפון.

ראשי המערך הגרעיני של קוריאה הדרומית, ארה"ב ויפן שוחחו בטלפון וגינו את השיגורים כפרובוקציה והפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. משרד החוץ של קוריאה הדרומית הצהיר כי "פיתוח גרעיני וטילים בקוריאה הצפונית רק יגרמו לחיזוק שיתוף הפעולה הביטחוני האזורי".

קוריאה הצפונית אמרה כי שיגור הטילים האחרונים שלה היו במחאה נגד התרגילים המשותפים של ארה"ב וקוריאה הדרומית, שלדבריה הם פרובוקטיביים ומהווים חזרה לפלישה. מנגד, קוריאה הדרומית וארצות הברית טוענות שהתרגילים הם הגנתיים ונדרשים כדי להתמודד עם האיומים של הצפון.

בנוסף, המדינות ציינו כי הן מאמינות שקוריאה הצפונית עומדת לחדש את ניסויי ההפצצה הגרעינית. קוריאה הדרומית הזהירה כי חידוש הניסויים הגרעיניים של הצפון יצטרך להיענות בתגובה "חסרת תקדים" מצד בעלות הברית, אך לא היא ולא ארצות הברית מסרו פרטים.

כזכור, סגנית שר החוץ של ארה"ב, וונדי שרמן, שלחה במהלך השבוע מסר מאיים לכיוונה של קוריאה הצפונית והצהירה כי "ארה"ב תפעיל את מלוא היכולות הצבאיות שלה, כולל הגרעיניות, על מנת להגן על בעלות הברית - יפן ודרום קוריאה". זאת, על רקע טענתה כי המדינה המסוגרת מסלימה את המתיחות באזור באמצעות פרובוקציות. בתוך כך, סגן שר החוץ של קוריאה הדרומית העלה את החשש שמדיניות הנשק הגרעיני של השכנה מצפון מגדילה את האפשרות לשימוש שרירותי של פיונגיאנג בנשק גרעיני.