המחאות באיראן שהחלו עם מותה של מאהסה אמיני לפני כ-40 ימים נמשכות, על פי דיווח במדינה, כוחות הביטחון של משמרות המהפכה אף פתחו באש לעבר מפגינים בבית קברות. חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה האיראניים, שלח היום (שבת) איום מפורש למפגינים ואמר: "היום יהיה היום האחרון של המחאות, אל תצאו עוד לרחובות. שחררו את עצמכם מלהבות התקשורת המערבית שבסוף תגרום לכם לשקוע. היזהרו מהם".

נקמת המשטר באיראן? זה "העונש" של העיתונאי שהצית את "מחאת החיג'אב"
"הפרת זכויות אדם בסיסיות": בריטניה בצעד דרמטי נגד "משטרת המוסר"

מפגינים התאספו אתמול בבית קברות במערב איראן, על מנת להתאבל על ניקה שאקראמי, צעירה שהועלמה על ידי המשטר, והפכה בכך לסמל נוסף של תנועת המחאה. המפגינים במקום קראו קריאות כנגד משטר האייתולות, ותקפו גם את המנהיג העליון של איראן, חמינאי. בשלב מסוים פתחו כוחות הביטחון באש כלפי המפגינים, כך כאמור על הדיווחים. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>

עימותים בין משטרת איראן למפגינים על מותה של מהסא אמיני (צילום: רויטרס)

בנוסף, מפגינים תקפו מתקנים ממשלתיים בעיירה הכורדית רובה, כאשר מאות מהם התאספו סביב משרדי המושל העירוני. בנוסף, גורמים בעיר במהבאד טענו כי מפגינים תקפו מתקנים ממשלתיים במקום, וכינו אותם "קבוצות טרוריסטים-בדלניות". הם האשימו את המפגינים כי בכוונתם "לכבוש" את מקומות אלו. בתוך כך, גם במקומות נוספים באיראן ממשיכות להתקיים מחאות עם מספר רב של אנשים כנגד המשטר.

המוני מפגינים בזאהדאן, דרום מזרח איראן