מהפך בברזיל: מועמד השמאל והנשיא לשעבר, לואיז אינסיו דה סילבה, הוא הנשיא החדש של ברזיל לאחר שניצח הלילה (בין ראשון לשני) את הנשיא המכהן, ז'איר בולסונארו בקרב צמוד עד הרגעים האחרונים. דה סילבה, שהבטיח להחזיר למדינה את השגשוג, ניצח את הנשיא המכהן, שהבטיח לבוחרים לשמור על ערכים נוצריים ושמרניים.

הסקרים לאורך כל קמפיין הבחירות הראו כי דה סילבה בדרך לניצחון בטוח. כבר בסיבוב הראשון של הבחירות, שנערך ב-2 באוקטובר, הוביל דה סילבה עם 48% מהקולות, כאשר בולסנארו זכה ל-43% בלבד. דיווחים רבים בדמוקרטיה הרביעית בגדולה בעולם העלו חשש על ניסיונות לדכא את ההצבעה במעוזים של דה סילבה, שכיהן כנשיא בין השנים 2011-2003. 

שנות הכהונה של בולסונארו התאפיינו בשמרנות מוצהרת והגנה על ערכים נוצריים מסורתיים. במהלך שנותיו בשלטון, טען שיריביו יביאו עמם שלטון קומוניסטי, סמים בלתי חוקיים, הפלות ורדיפה של הכנסייה, דברים שלא התרחשו במהלך שמונה השנים שבהם כיהן דה סילבה כנשיא ברזיל. מנגד, דה סילבה התייחס לטיפולו של בולסונארו במגפת הקורונה במדינה ובטיפול בעוני, והצהיר כי הנשיא לא דאג כלל לנזקקים במדינה. כמו כן, דה סילבה צייר את יריבו כמי שמתנגד לשמירה על יערות הגשם, לאחר שבתקופתו, המשיכו הרשויות בכריתת היערות.

עם זאת, לרבים במדינה יש גם ביקורת עזה כלפי מפלגתו של דה סילבה. חקירה נרחבת חשפה את מעורבותה של המפלגה בשערוריות שחיתות עצומות. דה סילבה עצמו נכלא ל-19 חודשים בגין שחיתות והלבנת הון. בית המשפט העליון במדינה ביטל את הרשעותיו ב-2019 בטענה שהשופט היה מוטה ושיתף פעולה עם התובעים.