האסון במסיבת ליל כל הקדושים: מפקד משטרת קוריאה הדרומית, יון הי-קאון, התנצל היום (שלישי) על התגובה "הבלתי ראויה" של כוחות המשטרה לאסון בסיאול ביום שבת האחרון, כאשר כעת מתברר גודל המחדל: שיחה שהגיעה למוקד המשטרתי בשעה 18:34, ארבע שעות לפני הדיווחים הראשוניים על האסון, התריעה על עומס מסוכן בסמטה הדחוקה ברובע איטאוון שהביאה לאסון.

"אנשים התעלפו, כולם היו בפאניקה": עדה לאסון בקוריאה הדרומית משחזרת

לפי רישומי המשטרה, האדם שהתקשר הזהיר כי "אנשים מגיעים לסמטה, אבל לא יכולים לצאת. אני בקושי נמלטתי. נראה שאנשים יירמסו למוות". המתקשר הוסיף: "המשטרה צריכה להתייצב ולפקח על זה. אתם צריכים לתת לאנשים לצאת קודם ואז לאפשר לאנשים להיכנס. עוד אנשים מגיעים, אבל הם לא יכולים לצאת".

כמו כן, לאחר השיחה הזו דווח כי היו עוד לפחות 10 פניות למשטרה בסיאול במהלך שלוש השעות שלאחר מכן. אולם, לא הייתה היענות מספקת מהמשטרה.

אסון במהלך חגיגות ליל כל הקדושים בקוריאה הדרומית (צילום: REUTERS/Heo ran)
אסון במהלך חגיגות ליל כל הקדושים בקוריאה הדרומית (צילום: REUTERS/Heo ran)

בתוך כך, גם ראש עיריית סיאול, או סה-הון, התנצל על האסון ומסר: "כראש עיריית סיאול שאחראי על חייהם ובטיחותם של האזרחים, אני מרגיש אחריות אינסופית לתאונה ומביע את התנצלותי העמוקה".

כאמור, 153 בני אדם נרמסו למוות בעת שהמון משולהב של אלפי אנשים פרץ לתוך סמטה צרה ברובע איטאוון שבסיאול הבירה, לרגל חגיגות ליל כל הקדושים. כתוצאה מהדוחק, עשרות בני אדם לקו בדום לב, ועוד כ-82 משתתפים נוספים נפצעו, 19 מהם במצב קשה. רובם המכריע של הקורבנות הם בני נוער וצעירים בשנות ה-20 לחייהם.