המלחמה באירופהיבגני פריגוז'ין, בן בריתו הקרוב של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ואחד האנשים שעומדים מאחורי מימון "כוח וגנר" הרוסי שנלחם לצד הצבא הרוסי, התייחס להמשך הלחימה באוקראינה, ובהודעה שפרסם אמש ברשת החברתית "Vkontakte" שיבח את נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. לדבריו, "אסור לזלזל בו, הוא מנהיג חזק ובטוח בעצמו".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כמו כן, פריגוז'ין הדגיש כי "למרות שזלנסקי עומד בראש מדינה אנטי-רוסית, הוא אדם חזק, בטוח, מעשי ואדיב". זאת, לאחר התיאורים הקיצוניים שהגיעו ממוסקבה והציגו את הנשיא האוקראיני כתומך בנאצים, ליצן ומכור לסמים, כך לפי הדיווחים בעיתון "הטלגרף" הבריטי. פריגוז'ין בן ה-61 תועד לאחרונה במספר סרטונים כשהוא משוחח עם אסירים בבתי הכלא ברוסיה במטרה לשכנע אותם להשתתף במלחמה באוקראינה. בתמורה, הבטיח כי יבוטלו נגדם כל האישומים, אם ישרדו בקרב.

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

כזכור, רשת BBC דיווחה כיצד רוסיה מגייסת לשורותיה שכירי חרב מקצועניים, על מנת שילחמו לצידה. על פי הדיווח, ה-BBC הצליח ליצור קשר עם שכיר חרב, ששירת מטעם רוסיה באוקראינה והסכים לשתף כיצד גויסו הוא וחבריו. לטענתו, המגייסים התמקדו בוותיקים שבשכירי החרב, בעיקר מקבוצת השכירים "וגנר", המתפקדת באופן חשאי שכן על פי החוק הבינלאומי והחוק הרוסי - נאסר לעסוק במקצוע. המגייסים יצרו קשר עם אנשי וגנר דרך קבוצות טלגרם פרטיות מספר שבועות לפני תחילת הלחימה.

שכירי החרב הוזמנו "לפיקניק באוקראינה", כאשר המגייסים אף ציינו באופן ספציפי כי יוגשו מנות "סאלו" - שומן חזיר שנאכל באופן מסורתי באוקראינה. בהודעה, המגייסים פנו בעיקר ל"בעלי עבר פלילי, אנשים בעלי חוב, אנשי מקצוע שנאסר עליהם לקחת חלק בפלוגה של שכירי חרב או אנשים ללא דרכון זר", וביקשו מהם להגיש בקשה.  המגייסים, כך על פי הדיווח, פנו גם לאנשים מאזורי לוהנסק, קרים ודונייצק והזמינו אותם להצטרף לקבוצות שכירי חרב שלהם.