הבחירות לכנסת ה-25 הגיעו אתמול סיומן עם סגירת הקלפיות בכל רחבי הארץ בשעה 22:00. בזמן שהמערכת הפוליטית ואזרחי ישראל ממתינים לסיום ספירת הקולות ופרסום תוצאות האמת, בעולם הערבי כבר שמו את הזרקור על המנצח הגדול של הערב - ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו.

בעיתון הסעודי "אל-חדת'" התייחסו ארוכות לחזרתו האפשרית של נתניהו לכיסא ראש הממשלה וכתבו כי "ראש הממשלה לשעבר מתכונן לחזור לשלטון, לאחר שמחנה הימין שבראשותו עומד על סף השגת ניצחון גדול בבחירות". בעיתון התייחסו לפעילות המשותפת בגוש הימין בקמפיין הבחירות וציינו כי "הודות לתפקודם של בעלי בריתו מהימין הקיצוני, נתניהו, שעומד לדין באשמת שחיתות, מתכונן לחזור לשלטון, כראש גוש שצפוי להגיע ל-62 מושבים".

ברשת "אל-ג'זירה", נכתב כי "ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, צועד לקראת חזרה לשלטון בתמיכת בעלי בריתו ממפלגות הדת והימין הקיצוני. עם זאת, ראש הממשלה, יאיר לפיד, נאם מול תומכיו ואמר כי 'יש צורך להמתין לתוצאות הסופיות'". ברשת גם דיווחו כי למרות שמפלגת הליכוד נבחרה למפלגה הגדולה ביותר והיא קרובה להשגת הרוב, כך לפי תוצאות המדגמים ברשתות הטלוויזיה, עדיין לא ברור האם תצליח להקים ממשלה עם בעלות בריתה".

בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

באתר "אינדיפנדנט" בשפה הערבית נתנו את הכותרת - "הבחירות בישראל העלו שוב את נתניהו", כאשר בתמונה הראשית תמונתו של ראש האופוזיציה ליד חברי מפלגתו. מיד לאחר מכן התייחסו גם ליאיר לפיד קרא להמתין לתוצאות, וכתבו כי "לפיד נמנע מלהודות לתבוסה. סקר דעת הקהל ציפו שיזכה ב-53 מנדטים בלבד, רחוק מהמספר שאליו הגיע נתניהו".

כמו כן, בכתבה גם התייחסו ארוכות להסלמה הביטחונית בגדה, וכתבו כי "הבחירות בישראל היו חופפות להסלמה של האלימות במזרח ירושלים ובגדה. מאז תחילת החודש נהרגו 29 פלסטינים ושלושה ישראלים. בעוד שמועמדים רבים ראו בדאגה את ההסלמה, אף אחד לא פועל להחיות את שיחות השלום עם הפלסטינים".

בעיתון "א-שרק אל-אווסט" בחרו להתייחס דווקא לראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, שהתייחס לתוצאות הבחירות המסתמנות. לדבריו, "התוצאות הצפויות של הבחירות בישראל מראות את הביטויים ההולכים וגדלים של הקיצוניות והגזענות, לאחר שהציונות הדתית השיגה תוצאה משמעותית".