המלחמה באירופה: בצל הדיווחים כי איראן ממשיכה ביתר שאת את משלוחי הנשק לרוסיה, השליח האמריקאי לאיראן, רוברט מאלי, הצהיר הבוקר (חמישי) כי "וושינגטון תטיל סנקציות על כל גורם המייצא מל"טים איראניים למוסקבה". זאת, לאחר שגורמים במערב חשפו ביום שלישי האחרון כי משלוח הנשק האחרון כלל כ-450 כטב"מים וכי משלוח הנשק הבא יכלול כאלף כלי נשק מסוגים שונים.

בתוך כך, מאלי הוסיף כי "אנחנו פועלים למנוע מאיראן לתקוף את כוחותינו, והצגנו את האופציה הצבאית לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן". בנוסף, אמר כי "אי השגת נשק גרעיני על ידי איראן, הוא אינטרס לאומי של ארה"ב ושל האזור כולו". כמו כן, שלח מסר מאיים לכיוון המשטר בטהרן, ורמז על מדיניותו בדיכוי "מחאת החיג'אב" במדינה: "טהרן אינה יכולה להסתיר את שיטותיה, אנחנו נעמיד אותה באחריות להפרות זכויות האדם. נפעל על שותפינו כדי לסלק את איראן מהוועדה לזכויות נשים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

כזכור, ערוץ "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דיווח ביום שלישי האחרון כי הרפובליקה האסלאמית מספקת ביגוד משוריין לחיילים הרוסים בשדה הקרב, כך עולה מדוח מחלקת המודיעין במשרד ההגנה האוקראיני. על פי הדיווח, כ-1,500 אפודים וקסדות כבר מאוחסנים במחסנים של הצבא הרוסי. זאת, לאחר שדווח כי יש ראיות לכך שאיראן שלחה חיילים לשטחי הכיבוש הרוסי באוקראינה כדי לסייע לרוסיה לבצע התקפות של מל"טים איראניים. 

כמו כן, נמסר כי המשטר האיראני מתכנן לשלוח בעתיד הקרוב כ-3,000 אמצעי מיגון נוספים לחיילים הרוסים. לפי מחלקת המידע של משרד ההגנה האוקראיני, גורמים באיראן מתכננים לשלוח גם קבוצה חדשה של יועצים, על מנת לסייע לרוסיה להשתמש ברחפנים מסוג "אראש-2". מקורות מערביים מרובים טענו בשבוע שעבר כי חברי משמרות המהפכה האיראנים זוהו באזורים באוקראינה שבשליטת רוסיה, כך דווח בערוץ טלוויזיה האמריקאי "FOX NEWS". על פי הדיווח, חברי משמרות המהפכה האיראנים הגיעו לאזורים אלה על מנת לסייע באימון הכוחות הרוסיים